شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
تعداد اسناد در اختیار دستگاه‌های کشور برآورد می‌شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برآورد و گزارش تعداد و میزان اسناد در اختیار دستگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در جلسه شنبه 20 مهر شورای اسناد که در ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته است همه اسناد دفاع مقدس در یک جا جمع‌آوری شود که تحویل اسناد جمعیت هلال احمر نیز یک بخشی از این طرح بود.

بروجردی گفت: در این راستا با بنياد شهيد و امور ايثارگران هم برای تحویل اسنادشان صحبت شده است ولی هنوز متقاعد نشدند که کدام بخش از اسنادشان را تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دهند.

وی ادامه داد: همچنین برای بهینه‌سازی فعالیت‌ها در حوزه اسناد، همکاران آرشیو ملی طی آموزش دو هفته‌ای در پروژه بهبود فرایندها به روش کایزن شرکت کردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افزود: در جلسه‌ای نیز قرار است گزارشی تهیه کنیم مبنی بر اینکه در دستگاه‌های کشور چه تعداد اسناد وجود دارد و در این نهادها نگهداری می‌شود.

عمده اسناد تحویلی نیاز به مرمت دارند
در ادامه نشست شورای اسناد، علی زرافشان،  معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز به تشریح تحویل و فرآهم‌آوری اسناد از طرف سازمان‌های برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر، شرکت توانیر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شرکت نفت و مهندسی، جهاد سازندگی و اسناد مالی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد.

وی در این باره گفت: این اسناد تحویل و در مخازن سازمان قرار گرفته است. متاسفانه روش نگهداری اسناد تحویلی در دستگاه‌های مربوطه مناسب نبوده و بخش عمده‌ای از این اسناد نیاز به مرمت دارند.

بررسی و ارزشیابی اسناد هفت استان درگیر در جنگ 8 ساله
جلال طاهری، مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان نیز در این نشست به تشریح بررسی و ارزشیابی اسناد هفت استان درگیر در جنگ 8 ساله پرداخت و گفت: به طور مثال با آموزش 400 نفر در هرمزگان – سعی برآن است تا در بازه زمانی دهه فجر امسال اسناد مربوط به دفاع مقدس هرمزگان جمع‌آوری شود.

کاهش زمان خدمات به پژوهشگران از 10 روز به یک روز
بابک زنده دل نوبری، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این نشست به تشریح پروژه بهبود فرایندها به روش کایزن پرداخت و افزود: دو هدف مهم این پروژه در روند پیش‌رو – ارزشیابی 140 میلیون برگ اسناد انتقالی تا نیمه دوم سال 98 و کاهش زمان ارائه خدمات به پژوهشگران از 10 روز به یک روز است.

همچنین در نشست شورای اسناد، مهدی حجت و سید ضیاء هاشمی و دیگر اعضای شورای اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران حضور ایتد و در طول جلسه با بررسی مباحث اسنادی و ارائه نظرات کارشناسی خود به تشریح موضوعات و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مربوطه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها