سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
چین خواستار اعزام فارسی‌آموزان دانشگاه جی لین به ایران شد

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی لین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در چین خواستار اعزام دانشجویان این دانشگاه به ایران به منظور شرکت در دوره دانش‌افزایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «شادونگ»، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه «جی لین» با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و در باره اهمیت گسترش زبان و ادبیات فارسی و همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

وفایی در سخنانی، گفت: دانشگاه مطالعات خارجی جی لین با برنامه‌هایی که دارد، از دانشگاه‌های مهم به شمار خواهد آمد و رویکرد دانشگاه در بهره‌گیری از استادان غیر چینی بسیار مهم است.

وی آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در چین را برای گسترش همکاری‌ها در جهت ارتقای گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی لین اعلام کرد.

شادونگ هم در سخنانی، با ارایه گزارشی از وضعیت کنونی این گروه ادبی، خواستار اعزام دانشجویان سال گذشته زبان و ادبیات فارسی به ایران به منظور شرکت در دوره دانش‌افزایی و انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌های تهران به ویژه دانشگاه علامه طباطبایی شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها