یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
اهدای ۵۰ کارتن کتاب به غرفه تبادل کتاب در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان

مسئول کمیته کودک و نوجوان نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از اهدای ۵۰ کارتن کتاب به غرفه تبادل کتاب در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بهار بهمنی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تنها محلی برای عرضه کتاب نیست و می‌طلبد فعالیت‌های فرهنگی وترویجی هم در آن انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان اجرای طرح پویش کتاب در گردش است که در این راستا غرفه تبادل کتاب در این نمایشگاه برپا شده است.

بهمنی با اشاره به اینکه استقبال مطلوبی از این غرفه شده است، اضافه کرد: طی سه روز برگزاری این نمایشگاه ۵۰ کارتن کتاب از سوی مدارس و اقشار مختلف مردم به این غرفه اهدا شده است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان اضافه کرد: تمامی این کتاب‌ها در این چند روز به کتابخانه روستاهای صلوات‌آباد و دوشان از توابع سنندج و تعدادی از روستاهای دیواندره و زیویه اهدا شد.

بهمنی با اشاره به اینکه از دیگر غرفه‌های موجود در این نمایشگاه به جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: این غرفه در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شده است و در آن گروه‌های مردمی عضو باشگاه هر روز نشست‌های نقد و بررسی چند اثر را در این محل انجام می‌دهند.

وی تعداد باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی ثبت شده در کردستان را ۲۰۰ باشگاه اعلام کرد و گفت: هنوز آمار ثبت باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری اعلام نشده است.

محور موضوعی چهارمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، ادبیات است و به نام زنده‌یاد ملاسلیم تخته‌ای نامگذاری شده است.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر  در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز کرد و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها