چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
امضا تفاهم‌‌نامه همکاری کتاب‌پلاس و دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی

تفاهم‌نامه همکاری بین مجموعه کتاب پلاس و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی با هدف برگزاری جشنواره‌های کتاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر شریعتی، جلسه امضا تفاهم‌نامه همکاری دانشکده دکتر شریعتی با موسسه کتاب‌پلاس سه‌شنبه (۹/۷/۹۸) با حضور مرضیه گرد، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی، زاهدی، مشاور فرهنگی بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجیه بسطامی، معاون پژوهشی دانشکده، مهدی سعیدی‌کیا، موسس کتاب پلاس، سمیرا ناطقی، مدیرعامل کتاب پلاس، رئیس اداره فرهنگی و مسئول روابط عمومی در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد.

در این جلسه گرد، ضمن اعلام حمایت دانشکده شریعتی از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی همه فعالان فرهنگی و آموزشی، کم بودن سطح مطالعه جوانان کشور است و مطالعه کتاب‌های عمیق به سطحی‌نگری جوانان که ناشی از محتواهای کم ارزش در فضای مجازی است تبدیل شده است. 

وی گفت: اقدام کتاب‌پلاس برای ایجاد بستری برای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها که بتوانند از این طریق دانشجویان و مخاطبان خود را تشویق به کتاب‌و‌کتابخوانی کنند بسیار ارزشمند است.

سعیدی‌کیا، موسس کتاب‌پلاس در ادامه گفت: کتاب‌پلاس تنها استارت‌آپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با سرمایه‌گذاری شرکت شناسا وابسته به بانک پاسارگاد به کدینگ کتاب اقدام کرده است و از این طریق کتاب فیزیکی را می‌تواند به فناوری‌های روز (اینترنت اشیا‌، بلاکچین، واقعیت افزوده  AR)، بازارهای دیجیتال و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک وصل کرده و پل ارتباطی میان همه ذینفعان کتاب از جمله: مؤلف، ناشر، فروشگاه، مخاطبان و ترویج‌کنندگان و حامیان کتاب با یکدیگر محسوب می‌شود؛

وی ادامه داد:کتاب‌پلاس بستری فنی خواهد بود برای هر نهاد و یا شخص حقیقی و یا حقوقی که بخواهد فعالیت ترویجی روی کتاب انجام دهد و خوشحال هستیم که مورد حمایت دانشکده شریعتی قرار گرفته و می‌توانیم جشنواره‌ای فرهنگی را برای دانشجویان سراسر کشور راه اندازی کنیم.

ناطقی، مدیرعامل کتاب‌پلاس در جلسه عقد‌ تفاهم‌نامه اظهار کرد: مشوق‌های بسیار زیادی برای ترغیب دانشجویان به خرید کتاب و خواندن آن در سامانه کتاب‌پلاس وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری دانشگاه عوامل انگیزاننده بیشتری را در سبد باشگاه دانشجویان کتابخوان فنی و حرفه‌ای قرار دهیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ موسسه کتاب‌پلاس و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی منعقد شد که در این تفاهم‌نامه کتاب‌پلاس متعهد به ارائه پلتفرم برگزاری جشنواره و پشتیبانی فنی از برگزاری مهرآبان با کتاب شده است و دانشکده شریعتی با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها به‌عنوان برگزارکننده این جشنواره خواهند بود.  

در این جشنواره همه دانشجویان فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور می‌توانند با مشارکت خود در این جشنواره فرهنگی و به اشتراک گذاشتن تجربه خود از خواندن کتاب در جشنواره شرکت کرده و از امتیازات و جوایز آن بهره‌مند شوند .
 
در جلسه این تفاهم‌نامه، زاهدی گفت: کار فرهنگی بسیار سخت شده است و باید بتوان با ابزارهای فناوری و با کمک استارت‌آپ‌های فرهنگی این فعالیت‌های خطیر را تسهیل کرد و دیگر حاضرین نظراتی را برای بهبود فرآیند برگزاری جشنواره بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها