سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی اربعین ۹ مهر برگزار می‌شود

آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی اربعین و افتتاحیه ششمین دور به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ۹ مهرماه برگزار خواهد شد. سفرنامه نویسی یکی از بخش‌های این جایزه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، جایزۀ جهانی اربعین؛ برنامه‌­ای فرهنگی در مقیاس بین ­المللی­ است که به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف اشاعۀ فرهنگ عاشورایی و نمایش جلوه‌­های دلدادگی به حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) به عنوان بی ­بدیل‌­ترین جلوۀ مقاومت و آرمان خواهی، برگزار می‌­شود.

این جایزه تاکنون در پنج  دوره بارويكرد بين المللی و مشاركت نهادهای فعال در حوزه اربعين برگزار شده و اینک در آستانۀ برگزاری آیین اختتامیۀ پنجمین دورۀ این رویداد فرهنگی، آثار شرکت­ کنندگانی از 20 کشور؛ مورد بررسی قرار گرفته و از برگزیدگان بخش­‌های سه گانۀ آن، تجلیل به عمل خواهد آمد.

آیین­ اختتامیۀ پنجمین دورۀ این جایزۀ بین ­المللی و افتتاحیۀ ششمین دوره، به صورت همزمان، سه­ شنبه نهم مهرماه 1398 ساعت 9 صبح در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور مسئولان نهادهای مختلف، سفرای کشورهای شرکت کننده و دانشجویان و طلاب خارجی شاغل به تحصیل در ایران برگزار می‌­شود. در این رویداد همچون ادوار گذشته، به شرکت کنندگانی که آثارشان بنابر انتخاب هیئت داوران به جمع آثار منتخب در سه بخش عکس، فیلم و سفرنامه راه یافته­‌اند، لوح سپاس و هدیۀ تقدیم خواهد شد.

برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب این دوره و ادوار گذشته، از برنامه‌­های جنبی آیین اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها