یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
دانشکده عالی گردشگری بلگراد خواستار تشکیل دوره‌های آموزش زبان فارسی

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان با معاون بین‌الملل دانشکده عالی گردشگری بلگراد با تأکید بر آموزش زبان فارسی در این دانشکده، مقرر شد تقویم فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشترک بین دو کشور تهیه ‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با میلنکو جوریچ، معاون بین‌الملل دانشکده عالی گردشگری بلگراد، زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تأکید بر آموزش زبان فارسی در دانشکده عالی گردشگری بلگراد
این دیدار که به دعوت دانشکده گردشگری صورت گرفته بود، طرفین ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های پیشین بر تحکیم و تداوم آن‌ها به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و استادان دو کشور با تاریخ و فرهنگ ایران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی تأکید کردند.

میلنکو جوریچ با ابراز تمایل برای استمرار همکاری‌های مشترک، خواستار تشکیل دوره جدید کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی برای دانشجویان این دانشکده شد.

معاون بین‌الملل دانشکده عالی گردشگری بلگراد همچنین از آمادگی این مرکز برای برگزاری رویدادهایی از جمله «روزهای فرهنگی ایران»، نمایش فیلم ایرانی و کارگاه‌های آموزشی و هنر خبر داد.

وی در ادامه سخنانش، پیشنهاد داد: برای پیشبرد همکاری‌های مشترک، ارتباطات فرهنگی و آموزشی، لازم است رویدادهای فرهنگی فوق‌الذکر با دو زیر مجموعه جدید این مرکز یعنی «دانشکده عالی هتل داری» و «پیراپزشکی» نیز صورت گیرد.

میلنکو جوریچ با مرور پیشینه موفق همکاری این دانشکده با رایزنی فرهنگی ایران و علاقمندی دانشجویان به ارتباطات فرهنگی با ایران، آمادگی این دانشکده برای در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های موجود از جمله سالن‌های سخنرانی و کنفرانس،‌ کلاس‌های درسی و سالن‌های تئاتر و موسیقی خود را اعلام کرد.

معاون بین‌الملل دانشکده گردشگری بلگراد همچنین، خواستار برقراری ارتباط دانشگاهی بین این مرکز و دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و کاربردی شد.

شیرازی، رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار با استقبال از پیشنهاد دانشکده گردشگری برای توسعه همکارهای با سایر مراکز تحت مدیریت این مرکز به فعالیت‌های مستمر رایزنی فرهنگی ایران در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی آمادگی خود را جهت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی، برپایی نمایشگاه آثار عکس و نقاشی هنرمندان ایرانی، نمایشگاه خوشنویسی و اکران فیلم‌های ایرانی اعلام کرد.

در این جلسه مقرر شد؛ تقویم فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشترک تهیه شود، تا برنامه‌های فرهنگی در طول سال تحصیلی به صورت مستمر در این مرکز ارایه شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی باحضور هنرمندان و نویسندگان ایرانی در این دانشکده نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی است که رایزنی فرهنگی ایران با مشارکت دانشکده عالی گردشگری بلگراد در ماه‌های آتی اجرا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها