شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
آغاز ترم پاییزه دوره آموزش زبان فارسی در بلاروس

ترم پاییزه دوره آموزش زبان فارسی در مرکز ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت مدرس شهر مینسک بلاروس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار، ترم پاییزه دوره آموزش زبان فارسی در مرکز ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت مدرس شهر مینسک آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس، الکساندر کاسوویچ، رییس دانشکده تاریخ، خانم ایرینا ایوانوونا کوویاکو، استاد دانشکده تاریخ این دانشگاه، مدرسان و جمعی از فارسی‌آموزان دانشگاه‌های تربیت مدرس بلاروس، دانشگاه زبانشناسی مینسک (اینیاز) و دانشگاه دولتی بلاروس (بگئو) برگزار شد.

پخش کلیپی از معرفی مشاهیر فرهنگی و ادبی ایران زمین، معرفی شهر تبریز و دیدار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و استاد شهریار آغازگر این برنامه بود.

در ادامه، خانم حسن شالی، یکی از مدرسان آموزش زبان فارسی به ارایه مقاله «سبک‌شناسی آثار شهریار» در باب معرفی شخصیت و آثار استاد شهریار پرداخت.

سپس، الکساندر کاسوویچ با اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه میان رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه دولتی تربیت مدرس مینسک گفت: با توجه به وظایف دانشکده تاریخ و تدریس تاریخ معاصر ایران در رشته‌های مرتبط، مسئولان دانشگاه بر آن شدند تا زمینه راه‌اندازی مرکز ایرانشناسی را فراهم آورند و در نتیجه این مرکز در سال 2014 کار خود را آغاز و در طول این سال‌ها شاهد فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله آموزش زبان فارسی بوده‌ایم.

رییس دانشکده تاریخ دانشگاه دولتی تربیت مدرس مینسک حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های مرکز ایرانشناسی را نشانه اهمیت و علاقه ایشان به همکاری‌های دوجانبه دانست و خواستار استمرار و گسترش این موارد برای آینده شد.

ایرینا ایوانوونا کوویاکو هم با برشمردن دلایل اهمیت و جایگاه آموختن زبان فارسی به عنوان پُل ارتباطی به یکی از فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن و باسابقه جهان، خواستار تداوم همکاری‌ها و نیز انجام برنامه‌های آموزشی و مسابقات علمی در این دانشکده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها