شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
​سردیس قیصرامین‌پور در پیاده‌راه «تاراز» نصب می‌شود

فراخوان طراحی سردیس نامداران ایل بختیاری از‌جمله سردار مریم، علیمردان خان، بهمن علاء‌الدین و قیصرامین‌پور برای نصب در پیاده‌اه «تاراز» دریاچه خلیج‌فارس از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با اعلام این خبر گفت: قرار است با احداث پیاده‌راه «تاراز» در حاشیه دریاچه خلیج فارس، سردیس چهار تن از نامداران و مشاهیر ایل بختیاری همچون سردار مریم، علیمردان خان، بهمن علاء‌الدین و قیصرامین‌پور پس از ساخت در این محل نصب و به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: به این جهت هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند با خلق اثری هنرمندانه و با در نظر گرفتن شرایط فراخوان، ماکت آثار پیشنهادی خود را به مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی شهر تهران ارسال و در این فراخوان شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره نحوه ثبت نام و شرکت در این فراخوان گفت: هنرمندان برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام در این فراخوان و همچنین ارایه طرح می‌توانند با مراجعه به مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی یعنی عمارت «عین الدوله» و تحویل ماکت حجمی و تکمیل فرم ثبت نام در این فراخوان شرکت کنند.  

یه گفته ضرغامی، براساس شاخص‌های اعلام شده در این فراخوان هنرمندان می توانند برای خلق اثر زیبا و خلاقانه در طراحی‌هایشان زندگینامه و نمادهای شخصیتی و محیط زندگی هر یک از این شخصیت‌ها را مبنا قرار دهند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره نحوه داوری و انتخاب آثار گفت: نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای از سوی شورای تخصصی آثار حجمی‌انجام مورد داوری قرار می‌گیرد. ضمن اینکه خرید طرح منتخب، پس از طی فرآیند کارشناسی، قیمت‌گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز انجام می‌شود.  
هنرمندان داوطلب برای شرکت در این فراخوان تا 7 مهر برای ثبت‌نام مهلت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها