شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
ویژه نامه شهید سید محمد تقی رضوی منتشر شد

در آستانه هفته دفاع مقدس ویژه نامه الکترونیکی شهید محمد تقی رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آستانه هفته دفاع مقدس ویژه نامه سردار شهید سید محمد تقی رضوی  مسوول ستاد مرکزی پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد و قائم‌مقام قرارگاه مهندسی رزمی خاتم‌الانبیاء(ص) در منتشر شد. 
 
شهید رضوی به رغم اینکه در دوران دفاع مقدس مسئولیت بالایی داشت اما برای فعالیت‌های سخت همواره آماده بود و خاکریزها و پل‌های زیادی را ایجاد کرد و به عنوان اولین تجربه در امر مهندسی و رزمی، در عملیات «طریق‏القدس» جاده‏ای ابتکاری از پشت تپه‌های «الله اکبر» احداث کرد، که نیروهای رزمنده با استفاده از آن جاده، دشمن را دور زده و با تصرف توپ‏خانه‏ دشمن به پیروزی عظیمی دست یافتند. رضوی با پشتکار و ابتکار فراوانی که در عملیات‏‌های گوناگون از خود نشان داد، توجه مسئولان و فرماندهان جنگ را جلب می‏‌نمود.

وی پس از ماه‏‌ها خدمت در مسئولیت فرماندهی مهندسی جهاد سازندگی، به عنوان مسؤول ستاد کربلا و فرماندهی مهندسی جنگ جهاد سازندگی به معاونت فرهنگی قرارگاه مهندسی- رزمی قرارگاه خاتم‏الانبیاء(صلی‏الله علیه و آله و سلم) منصوب شد و به هدایت مهندسی- رزمی جنگ پرداخت.

عملکردش در امر مهندسی ـ رزمی بر این استوار بود که: هر قطره عرقی که قبل از عملیات در امر مهندسی- رزمی ریخته شود، در میدان جنگ، خون‏های کمتری بر زمین خواهد ریخت. او به هنگام شناسایی منطقه‏ی عملیاتی کربلای 10 در ارتفاعات کوه‏های سردشت بر اثر انفجار گلوله‏ی توپی، در روز سوم خرداد 1366، ابتدا یک پایش را از دست داد.

علاقمندان می‌توانند برای مراجعه به صفحه این ویژه نامه اینجا را ببینند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها