شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
نشست «خاکریزها و خودکارهای خونین» برگزار می‌شود

نشست علمی بررسی سیاست‌های انتشار اخبار و تصویر دوران دفاع مقدس با عنوان «خاکریزها و خودکارهای خونین؛ واکاوی معیارهای نشررسانه‌ای اطلاعات در دوره جنگ تحمیلی» با تحلیل و بیان تجربیات مسئولان نظامی و خبری دوران دفاع مقدس و عکاسان و خبرنگاران جنگ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشست علمی بررسی سیاست‌های انتشار اخبار و تصویر دوران دفاع مقدس با عنوان «خاکریزها و خودکارهای خونین؛ واکاوی معیارهای نشررسانه‌ای اطلاعات در دوره جنگ تحمیلی» با تحلیل و بیان تجربیات مسئولان نظامی و خبری دوران دفاع مقدس و عکاسان و خبرنگاران جنگ برگزار می‌شود.

این نشست در آستانه سی و نهمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، بعد ازظهر شنبه سی ام شهریورماه در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

این نشست در پی واکاوی بررسی معیارهای انتشار اطلاعات و اخبار و تصویر در دوران دفاع مقدس است، موضوعی که با گذشت سه دهه از پایان جنگ در قالب نشست علمی در کشور بررسی نشده است.

این نشست در قالب دو پنل (میزگرد) برگزار می‌شود و مدیریت پنل ها با دکتر حبیب الله معظمی مدرس و محقق ارتباطات است.

در پنل نخست حسین علایی (از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس)، حسین نصیری (مدیرعامل اسبق ایرنا و مدیربین الملل ایرنا در دوران دفاع مقدس)، حسن هانی زاده (نماینده ستاد تبلیغات جنگ در جنوب و مسوول دفتر ایرنا در اهواز در دوران دفاع مقدس) و غلامعلی رجایی (از مسوولان تبلیغات جنگ) به بیان نظر و دیدگاه های خود می‌پردازند.

در پنل دوم کسانی که عملا در صحنه کسب اطلاعات رسانه‌ای و انتشار آنها فعالیت داشته‌اند، حضور خواهند داشت یعنی خبرنگاران و عکاسان جنگ. در این پنل محمد تقی روغنی ها (مدیرعامل سابق موسسه ایران و مسوول روابط عمومی سپاه در دوران دفاع مقدس)، بهرام حسن زاده (از مسولان شورای اخبار جنگ)، محمد تنکست (سردبیر گروه سیاسی ایرنا و خبرنگاردوران دفاع مقدس) و همچنین سعید صادقی، محمود ظهیرالدینی و مجید کریمیان (از عکاسان فعال و شناخته شده دوران دفاع مقدس) به بیان تجربیات حرفه‌ای خود از این دوران می‌پردازند.

این نشست را «انجمن اندیشه و قلم» با همکاری «موسسه فرهنگی موج روز» و «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در محل این پژوهشگاه در میدان ولی عصر(عج) خیابان دمشق برگزار می کنند.

زمان این برنامه ساعت ۱۶ تا ۲۰ شنبه سی شهریور است و ورود علاقه‌مندان به نشست آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها