جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
مقام معظم رهبری: پیاده‌روی اربعین واقعاً یک پدیده‌ الهی است

مجموعه 6 جلدی «سرآغاز» مهم‌ترین ماموریت اصلی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین است که با محوریت بیانات مقام معظم رهبری گردآوری و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شش جلدی سر آغاز الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری می باشد که به ماموریت اصلی حرکت جهانی پیاده روی اربعین اشاره می‌کند.

در هر جلد از این کتاب ها سعی شده است که به  واکاوی مأموریت های مهم پیارده روی اربعین و همچنین توسعه مفهوم کامل حادثه اربعین پرداخته شود.

در سال‌های اخیر جمعیت حاضر در مراسم  پیاده روی اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت آمیز جهان قرار گرفته است. در این سالها بحث کاروان و موکب‌های خدمات رسانی اربعین بسیار داغ بوده و از طرفی توسعه خدمات به زائران را موجب شده است؛ اما لزوم هدایت این موکب ها و خادمان در جهت صحیح و موازی با موازین علمی و مکتبی حادثه اربعین از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

با توجه به گسترش فعالیت‌های سخت‌افزاری اربعین الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری نقشه جامع جهت استفاده حداکثری از ظرفیت پیاده روی عظیم اربعین است و معظم له  برای پیاده روی اربعین ۵ مأموریت اصلی را تعیین نموده اند که عبارتند از وحدت، احیای حادثه کربلا، مبارزه حق علیه باطل، حادثه پیاده روی اربعین و الگوسازی که هر کدام در یک جلد گرد آوری شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «پیاده روی اربعین واقعاً یک پدیده است، یک پدیده‌ی الهی است، یک پدیده‌ی معنوی است. حقیقتاً قابل توصیف نیست؛ مثل خیلی از این پدیده‌های مهمّ الهی، درست قابل تفسیر هم نیست؛ یعنی نمیشود این حادثه را تحلیل کرد. این‌جور این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی راه بیفتند، در ظرف چند سال این تحقّق پیدا کند، شکل پیدا کند! بله، در گذشته راه‌پیمایی بود، امّا این خبرها نبود. ما اطّلاع داریم که در ایّام مختلف، چه اربعین، چه غیر اربعین -در خصوص اربعین یا بعضی اوقات دیگر- طلّاب از نجف و جاهای مختلف عراق حرکت میکردند میرفتند، جمعیّت‌های فراوانی هم بودند. امّا این جمعیّتِ عظیمِ میلیونی از جاهای مختلف دنیا -چند میلیون از ایران و میلیون‌ها از خود عراق و از کشورهای دیگر- این حرکت عظیم، با وجود تهدیدهای تروریستی‌ای که همیشه وجود داشته و امروز هم وجود دارد، یک پدیده‌ی فوق‌العاده عظیمی است؛ خیلی مهم است. این نشان‌دهنده‌ی اوج گرفتن همین تفکّر مبارزه‌ی در راه خدا و در راه اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است. و امیدواریم که خداوند متعال برکت بدهد به این حرکتها و برکت بدهد به مردم.» 
مقام معظم رهبری(1386/8/22)

مجموعه 6 جلدی "سرآغاز"  مهم ترین مامورت اصلی حرکت جهادی و عظیم پیاده روی اربعین است که با محوریت بیانات مقام معظم رهبری، توسط حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان در قطع رقعی گردآوری و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها