جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
عرضه هزار جلد کتاب در غرفه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با ارائه 250 عنوان کتاب در قالب هزار جلد در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان حضور پررنگ و ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آستان قدس رضوی با توجه به رسالتی که در مسیر گسترش معنویت و فرهنگ اسلامی و ترویج معارف اهل البیت (ع) دارد و با در نظر گرفتن نیازهای گسترده پژوهشی در قلمرو فرهنگ و تمدن اسلامی در سال 1363 مرکزی علمی‌پژوهشی را با عنوان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تاسیس کرد.

این بنیاد علمی‌پژوهشی پس از تاسیس، محور اصلی فعالیت های خود را توسعه فرهنگ اسلامی در جهت عمق بخشیدن به باورهای دینی و گسترش معارف شیعی، نشر علوم اسلامی و معارف حقّه جعفری در پرتو پژوهش های بنیادی، احیا و نشر ذخایر و نفایس علمی اسلامی و ارتقاء سطح علمی نیروهای پژوهشی در حوزه علوم اسلامی قرار داد.

انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در رشته های قرآن و علوم قرآنی، حدیث، سیره معصومین(ع) و سرگذشت‌نامه ها، فقه و اصول، عقاید، کلام، فلسفه و عرفان، فرق و مذاهب، اقتصاد اسلامی، زبان، ادب و هنر اسلامی، حقوق و علوم اجتماعی، اخلاق اسلامی و علوم تربیتی، ادعیه، آداب و رسوم اسلامی، کلّیات، فرهنگ‌نامه ها و دایرة المعارف ها، مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی و اندیشه و کلام اسلامی فعالیت عمیق، اندیشمندانه و جدی دارد.

غرفه این انتشارات در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با ارائه 35 درصد تخفیف، کتب تاریخی، فقهی و سیره امام رضا(ع) را ویژه علاقمندان و پژوهشگران عرضه می کند.

بنیاد پژوهش های اسلامی در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با 250 عنوان کتاب در قالب هزار جلد شرکت کرده است که از مهمترین عناوین عرضه شده در نمایشگاه با این مناسبت ایام عزاداری اهل البیت(ع) می توان به کتب سه جلدی «بر آستان عاشورا» ترجمه دکتر محمد تقدمی صابری، کتاب «کشف الغطاء عن مبهمات الشریعه الغراء» از شیخ جعفر شوشتری و همچنین کتاب 5 جلدی «تفسیر البنایی»، در تفسیر قرآن اشاره کرد.

عرضه دو جلد نخست کتاب «پرتوی از تفسیر سیره اهل البیت» اثر حجت الاسلام والمسلمین ری شهری، کتاب «تفسیر بینات» سوره دخان برگرفته از درس تدبر آیت‌الله‌العظمی مدرسی، جلد نخست کتاب «شیعیان در حجاز» ترجمه موسی دانش و محمد باغستانی، کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ»، کتاب «اسلام در قبرس» و کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع) محور وحدت و کرامت» از دیگر کتاب‌هایی هستند که در این نمایشگاه عرضه شده است.

همچنین از مهمترین کتب مورد علاقه طلاب برای جلسات خطبه خوانی و وعظ و خطابه در این ایام نیز کتاب «درس‌هایی از نهج البلاغه» جواد محدثی است که در آن خطبه ها و نامه های امیرمومنان شرح داده شده و همچنین کتاب « 40 موضوع کاربردی» که به صورت تک جلد در قطع های مختلف چاپ و به صورت مجموعه شده است، اشاره کرد.

از جمله آخرین آثار این انتشارات نیز می‌توان به چاپ مجلد تاریخچه «سادات ایران» مربوط به شجره نامه سادات اصفهان، زنجان و خراسان اشاره کرد که مجلد سادات قم تا روزهای آینده منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها