سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ

دانش‌نامه‌ «دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ» اثر جوی فرانسیس با ترجمه مجید عمیق برای پنجمین بار وارد بازار نشر ایران شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، جوی فرانسیس و نیل لوید به عنوان نویسنده و تصویرگر دانش‌نامه‌ای با عنوان «دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ» را برای نوجوانان تالیف کرده‌اند که با ترجمه مجید عمیق برای پنجمین بار وارد بازار نشر شده است. 

این اثر با سرفصل‌هایی همچون پرجمعیت‌ترین، بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین، سریع‌السیرترین، خطرناک‌ترین و حریص‌ترین حشرات همراه است. در هر بخش، این موجودات و ویژگی‌های آن‌ها تشریح شده است و عکس‌ها و تصویرگری‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا دانش خود را نسبت به این حشرات گسترش دهند.
 
در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «بیش‌تر حشرات جثه‌ کوچکی دارند، حتی بعضی از آن‌ها اندازه‌ سر یک سوزن هستند. بنابر این با چشم غیرمسلح هرگز نمی‌توانیم ساختمان اندام‌های درونی بدنشان را مشاهده کنیم. همین‌طور مطالعه‌ رفتار آن‌ها نیز کاری بسیار مشکل است، اما به کمک میکروسکوپ‌های نیرومند می‌توان وارد دنیای پررمز و راز حشرات شد و به شگفتی آفرینش پی برد و بعضی از حشرات بسیار مهاجم، بسیار حیله‌گر یا بسیار نیرومند هستند. ضمن مطالعه‌ کتاب که همراه با تصویرها و عکس‌های بسیار جالب و خارق‌العاده است با دنیای متنوع این جانداران کوچک آشنا می‌شوید.»

این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۸۱ منتشر شد و پیش از این ۲۵هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است.

دانش‌نامه «دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ» در ۴۸ صفحه با قیمت ۷هزار تومان با شمارگان ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها