دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
رمان «شب شمس» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی و جشنِ امضای رمان «شب شمس» جمعه 29 شهریورماه در کتابفروشی نشر چشمه دلشدگان در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شب شمس» تازه‌ترین رمان ایرانی نشر چشمه است که در قفسه آبی این نشر منتشر شده است. در این مراسم علاوه بر نویسنده کتاب، کیارنگ علایی، عکاس و مترجم، درباره کتاب صحبت خواهد کرد.
 
رمان «شب شمس» نخستین اثر میلاد حسینی­ است؛ نویسنده‌­ای جوان که چند سالی است به عنوان روزنامه‌­نگار ادبی نیز فعالیت دارد. این رمان روایتی­ است از خانواده‌­ای بزرگ که انگار نفرین شده‌اند؛ داستان پسران و دختران در مشهد. رمان با خبری تکان­‌دهنده آغاز می­‌شود؛ نوه­ کوچک خانواده در بیمارستان است. نوجوانی که نقطه­ مهمی ا­ست در به‌هم ‌پیوسته ­بودن آدم‌های روایت. با رقم­ خوردن مرگ این نوجوان ابرها از روی روایت به‌­تدریج کنار می­‌روند. خاندان شمس رازهای زیاد و آدم­ه‌ایی دارد که حالا این مرگ دچار روایت­شان کرده و در نهایت قرار است تاریخ زوال یک خاندان را درک کنیم...

حسینی در نخستین رمان خود پرسوناژهای مختلفی را به کار گرفته است؛ از جغرافیای بخش­‌هایی از مشهد استفاده کرده که به­‌ندرت در ادبیات داستانی ما حضور داشته و البته حرکت میان قصه­ آدم‌­های خانواده که عمده‌شان در خانه­‌ای بزرگ کنار هم زندگی می‌­کنند. این­که چگونه مرگ می‌­تواند روایت را بارور کند و چرا مردگان عاملان قصه­ ساختن هستند، امری­ است که در رمان آن را خواهیم دید.

رمان «شب شمس» با ریتمی نسبتاً سریع خواننده را با قصه­ آدم‌های مرگ‌­زده‌­ای روبه‌رو می­‌کند که همیشه تلاش کرده‌­اند لایه‌هایی از عادی ­بودن بر رفتارشان بکشند. اما حالا قصه چیز دیگری­ است. مخاطب این اثر رمانی خواهد خواند با یک روایت محکم که در آن چیزهای زیادی باید افشا شوند...
 
مراسم رونمایی از رمان «شب شمس» ساعت 18 روز جمعه 29 شهریورماه در کتاب‌فروشی چشمه دلشدگان واقع در مشهد، بلوار وکیل‌آباد، بین هفت‌تیر و هنرستان، پلاک 386 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها