یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
از ۱۵۵ چاپخانه چهارمحال و بختیاری تنها ۴ چاپخانه کار چاپ کتاب را انجام می‌دهند

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۵۵ چاپخانه استان تنها ۴ چاپخانه کار چاپ کتاب را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، سیدحسین نژادحسینی ضمن اعلام این خبر در خصوص چاپخانه‌های استان، گفت: صنعت چاپ قدمت دیرینه‌ای دارد و ۱۵۵ چاپخانه در استان در زمینه‌های مختلفِ افست، دیجیتال، بنر، جعبه‌سازی، فلکسو، لیتوگراف و ... فعالیت می‌کنند و تمامی خدمات مربوط به قبل، حین و بعد از چاپ را ارائه می‌دهند.

وی در تشریح فرآیند چاپ کتاب قرآن و کتب مذهبی در استان، گفت: نویسنده یک کتاب با هر محتوایی قبل از مراجعه به چاپخانه باید مجوز معتبری از ادارات مربوطه دریافت کند که با در دست داشتن مجوز به هر چاپخانه‌ای مراجعه کند، می‌تواند متن مورد نظر را به چاپ برساند.

نژادحسینی افزود: کتب مذهبی و قرآن نیز باید همین روال را طی کنند و تا امروز، دفتر فعالیت‌های قرآنی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مجوز چاپ قرآن کریم را از تهران دریافت و توانسته این کتاب را با تیراژ بالا به مرحله چاپ برساند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از ۱۵۵ چاپخانه استان تنها چهار چاپخانه، کار چاپ کتاب را انجام می‌دهند، بیان کرد: این چاپخانه‌ها، کتب با موضوعات مختلف را چاپ می‌کنند که کتب مذهبی در سال گذشته ۴۵ درصد و در سه ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد از مجموع تیتراژ کتب چاپ شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: آخرین کتاب‌های مذهبی چاپ شده در استان، کتاب «ولایت فقیه» از احمدرضا بسیج و «دیوان گنجینه‌الاسرار» از عمان سامانی است که استقبال بالایی از این دو کتاب صورت گرفت و تا‌کنون بالغ بر ۲٠٠٠ جلد از این کتاب‌ها منتشر شده است.

نژادحسینی با اشاره به وضعیت چاپ به دلیل گران شدن کاغذ، گفت: گرانی کاغذ بر چاپ کتاب بسیار اثر گذاشته است و اقدام وزارتخانه در این خصوص این است که افرادی که مجوز چاپ کتاب را دریافت می‌کنند، بر حسب نیازشان می‌توانند مقدار کاغذ مورد نیاز را به‌صورت سهمیه‌بندی شده از وزارتخانه دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها