شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
آغاز پروژه بهبود فرآیند با رویکرد «کايزن عملياتي» در کتابخانه ملی

پروژه بهبود فرآیند با رویکرد «کايزن عملياتي» با حضور مدیران ارشد و کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در معاونت اسناد ملی (گنجینه) آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پروژه بهبود فرایند با رویکرد «کایزن عملیاتی» با حضور علی زرافشان، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت سازمان به همراه جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان در محل سالن پرهام ساختمان آرشیو ملی برگزار شد.

این پروژه به همت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت کتابخانه ملی و با همکاری مشاوران بهره‌وری در دو حوزه فرایندی «ارزشیابی» و «خدمات آرشیوی» به مدت یک هفته  و به صورت تمام وقت اجرا می‌شود.

همچنین این پروژه در روز شنبه 30 شهریور با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ارائه نتایج مورد نظر به کار خود پایان خواهد داد.

در این راستا بابک زنده دل نوبری، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت کتابخانه ملی با اشاره به آغاز پروژه بهبود فرآیند در این سازمان در سال 97؛ نسبت به استمرار این رویکرد در کتابخانه ملی ابراز امیدواری کرد.

وی با برشمردن نتایج حاصل از اجرای کایزن و افزایش بهره‌وری در سال گذشته بیان کرد: در این مسیر ضمن توجه به تجربیات موفق بین‌المللی سازمان‌های هم نقش، نسبت به بهبود مقادیر شاخص‌های کلیدی عملکرد نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شایان ذکر است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به راهبرد چابک‌سازی سازمانی، از سال 1396 تاکنون نسبت به بهبود فرایندهای درونی و افزایش بهره‌وری اقدامات متعددی را اجرایی کرده است که پروژه کایزن یکی از این دست اقدامات بهره‌ورانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها