شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی کتاب محرم

کتابخانه‌های منطقه 8 برنامه‌های ویژه‌ای را باهدف شناخت بیشتر قیام کربلا و رسالت سومین امام شیعیان امام حسین(ع) همزمان با ایام محرم وصفر 1441قمری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه8 و فرهنگسرای گلستان؛ رییس فرهنگسرای گلستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و بیان نقش فرهنگ و هنر در تبیین و تفسیر اهداف الگوهای دینی کتاب را به عنوان یکی از ابزارهای مهم در شناخت مسیر صحیح هدایت معرفی و به برخی از برنامه‌های کتابخانه‌های منطقه 8 در ایام محرم و صفر اشاره کرد.

نمایشگاه‌های موضوعی کتاب محرم
سعید رنجبریان گفت: با توجه به ضرورت ارائه و دسترسی شهروندان به منابع معتبر دینی در مورد سیره اهل بیت و روشنگری و ابلاغ پیام عاشورا نمایشگاه‌های موضوعی کتاب با عنوان «تاریخ سرخ» در کتابخانه گلستان، «حماسه ماندگار» در کتابخانه شهربانو، «عشاق الحسین» در کتابخانه گلبرگ و «با کاروان عشق» در کتابخانه دکتر شهیدی برپا می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی را تشکیل نشست‌های ادبی و نقد و بررسی آثار منتشر شده در رابطه با قیام عاشورا بیان کرد و افزود: نشست نقد و بررسی کتاب «ازدحام بوسه» به قلم نرگس مقصودی که روایتی از سفر نویسنده در پیاده روی اربعین به کربلا است و توسط نشر نیستان به چاپ رسیده روز سه شنبه 16مهرماه همزمان با نهمین روز ماه صفر باحضور نویسنده و منتقدین در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.  

برگزاری سه مسابقه کتابخوانی در ایام محرم
مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 افزود: «قصه ناتمام» یک کارگاه آموزشی داستان نویسی خلاق با موضوع ایام ماه محرم است که بخشی از یک داستان کوتاه مرتبط با موضوع ایام شهادت سالار شهیدان و ماه محرم انتخاب می‌شود و به صورت کاربرگ در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. این برنامه باعث تقویت خلاقیت نوشتاری، ایجاد تغییر در داستان‌های کلیشه‌ای و خلق فضاهای جدید، افزایش مهارت در ایده‌یابی، آشنایی با چگونگی طراحی داستان و قصه نویسی، افزایش علاقه به داستان نویسی و تقویت مهارت نوشتن می‌شود و به دلیل مناسبتی بودن برنامه، شرکت کنندگان می‌توانند با بهره‌گیری از موارد فوق به خلق داستان‌ها و شخصیت‌های داستانی متناسب با ایام محرم و شخصیت‌های حوادث کربلا بپردازند. قصه ناتمام از 22 مهر به مدت یک هفته به همت کتابخانه شقایق در کتابخانه های منطقه8 اجرا خواهد شد.

رنجبریان گفت: کتابخانه فرزانگان نیز با تهیه و توزیع کاربرگ موضوعی، مسابقه جدول «برگی از عاشورا» را  از تاریخ 7 تا 15 مهرماه با قصد بازشناساندن این بزرگمردان بی نظیر تاریخ به نوجوانان برگزار می‌کند.

علاوه بر این مسابقه «در مسیر عاشورا» نیز از سری مسابقات کتابخوانی است که به منظور گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و همچنین با در نظر گرفتن نیاز مخاطب به ویژه قشر جوان به آشنایی با هویت دینی و تاریخ اسلام و چراغ راه قراردادن شیوه و روش زندگی ایشان از تاریخ 20 تا30 مهرماه و با محوریت «کتاب اربعین و چهل درس» نوشته مرتضی مهدوی یگانه در کتابخانه گلبرگ برگزار می شود.

 

برپایی شب شعر آیینی "منظومه عشق"

رییس فرهنگسرای گلستان در آخر به شب شعر آیینی"منظومه عشق" اشاره کرد که توسط کانون ادبی خانه فرهنگ سلام در سومین دهه ماه محرم برگزار می شود و میزبان شاعران آیینی و بنام کشورمان خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه8 و فرهنگسرای گلستان می توانند با شماره 77815173 تماس حاصل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها