یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
خوزستان میزبان نخستین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری نخستین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای 26 و 27 فروردین سال آینده در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، کوهی رستمی با بیان اینکه امروزه بسیاری از اندیشمندان کتابخانه‌های عمومی را بخشی از بافت اجتماع می‌دانند که باید نقش خود را در اجتماع پر رنگ کنند، گفت: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی در جامعه و باور به اینکه کتابخانه‌های عمومی باید در جهت حل مشکلات اجتماعی در جامعه گام بردارند، این همایش درصدد است با عنوان کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به این موضوعات بپردازد.

وی افزود: این همایش تلاش می‌کند تا امکان تبادل افکار، اندیشه‌ها و تولید متون را برای همه صاحب‌نظران و سیاستگزاران و مدیران این حوزه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فراهم کند.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی با اشاره به محورهای این همایش گفت: كتابخانه‌های عمومی و اجتماع‌سازی خدمات، برنامه‌های متناسب با نقش‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، خدمات كتابخانه‌های عمومی به مثابه یك تكنولوژی اجتماعی، جنبه‌های اقتصادی کتابخانه‌های عمومی: تولید اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار،  مفاهیم اجتماعی مرتبط با کتابخانه‌های عمومی: مشارکت اجتماعی، عدالت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم و... از جمله محورهای همایش است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های علمی متنوعی چون ژونال کلاب، نشستهای علمی، کارگاه‌های آموزشی، اشتراک تجربه، کرسی نظریه‌پردازی، نمایشگاه کتابخانه‌های عمومی و بحران سیل و زلزله در استانهای خوزستان، لرستان، گلستان، کرمانشاه دراین همایش علمی برگزار می‌شود.

رستمی در پایان گفت: کتابداران و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی بر اساس محورهای مشخص شده آثار پژوهشی خود را برای ارائه در این همایش ملی می‌توانند تا ۱۵ بهمن 98 به وبسایت همایش ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها