یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
ثبات در بازار کتاب الکترونیک و امیدواری سازندگان کتابخوان

میزان فروش کتاب الکترونیک در آمریکا نسبت به دوره مشابه در سال 2018 حدود 3.8 درصد کاهش داشته ولی به نظر می‌رسد صنعت کتاب الکترونیکی وضعیت با ثباتی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، آخرین داده‌‌های آماری در آمریکا نشان می‌دهد در شش ماهه نخست سال جدید میلادی ناشران این کشور حدود 493 میلیون دلار از طریق فروش کتاب الکترونیک درآمد کسب کرده‌‌اند. البته این میزان فروش نسبت به دوره مشابه در سال 2018 حدود 3.8 درصد کاهش داشته ولی به نظر می‌رسد صنعت کتاب الکترونیکی وضعیت با ثباتی را تجربه می‌کند.
 
فروش کتاب صوتی ضبط شده به صورت دیجیتال با رشد 33.8 درصدی ، به 279 میلیون دلار رسید، در حالی که کتاب‌های صوتی سنتی 18 درصد کاهش یافت و به 17 میلیون دلار رسید. نرخ دانلود کتاب‌های صوتی در شش ماهه نخست با 33.8 درصد افزایش حدود 279 میلیون دلار نصیب ناشران کرد.
 
کتاب‌های صوتی 8.1 درصد از کل فروش تجارت کتاب را در شش ماهه نخست سال 2019 به خود اختصاص داد. به طور فروش سال جدید نشان می‌دهد سهم کتاب‌های صوتی و دیجیتال نسبت به انواع چاپی در حال افزایش است که این خبر برای تولیدکنندگان کتاب‌خوان‌های الکترونیک نیز خبر خوبی است چون آنها در حال افزودن امکان گوش کردن به کتاب‌های صوتی در دستگاه‌های خود هستند.
 
البته شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های کتاب‌خوان تا کنون آمارهای دقیقی از میزان فروش خود اعلام نکرده‌اند ولی از داده‌های مختلف می‌توان رشد حدودی 70درصد برای این دستگاه‌ها تخمین زد. بسیاری از سایت‌های فروش و نقد کتاب می‌گویند بیشتر کاربران از طریق کتابخوان الکترونیک خود در سایتها نظرات خود  را اعلام می‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها