جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
نقد و بررسی «گنجینه‌های ایثار» برگزار شد

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «گنجینه‌های ایثار» این اثر را هویتی ملی، تاریخی و اسنادی در تاریخ دستگاه‌های دولتی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «گنجینه‌های ایثار: مجموعه دیدارهای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های ایثارگران در دولت یازدهم» با حضور نیما رجبلو، مدیرکل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری؛  رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ یعقوب ملکی، نویسنده کتاب و معاون پژوهش های ارتباطی اداره کل پژوهش و اسناد همچنین سایر پدیدآورندگان و ویراستار کتاب؛ منتقدان امینی و قلی‌پور و جمعی از کارشناسان و همکاران هر دو مرکز یاد شده، سه‌شنبه، (5 شهریور‌ماه) در ساختمان اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری برگزار شد.
 
در آغاز این نشست، علی خیشوند، معاون انتشارات و ارتباطات علمی اداره کل پژوهش و اسناد، ضمن تبریک هفته دولت و تبیین اهمیت کتاب گنجینه‌های ایثار و چگونگی انتشار آن، به معرفی نویسندگان و منتقدان کتاب پرداخت.
 
در ادامه یعقوب ملکی، نویسنده کتاب و معاون پژوهش‌های ارتباطی اداره کل پژوهش و اسناد، به ارائه توضیح درباره چگونگی تدوین کتاب و مشکلات و چالش‌های آن پرداخت.
 
حسین نیک‌فرجام همکار پدیدآور و منوچهر بشیری‌راد ویراستار اثر، مباحثی را درباره تدوین و ویراستاری کتاب بیان کردند. سپس منتقدان مدعو، رحمت امینی و محمد‌رضا قلی‌پور، علاوه بر ‌نقد ساختاری، محتوایی و طراحی گرافیکی، به ارائه اصلاحات و پیشنهاداتی با هدف بهبود کتاب برای چاپ مجدد پرداختند.
 
در پایان نیز نیما رجبلو، با معرفی نشر جمهور و شرح وظایف آن گفت: دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهور به‌صورت مستمر با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار دارند و اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری براساس شرح وظایف محوله به منظور مستندنگاری فعالیت‌های دولت بایستی این رویدادها را ثبت و ضبط کند.

نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید نیز با تاکید بر این‌که کتاب «گنجینه‌های ایثار»، به‌عنوان هویتی ملی، تاریخی و اسنادی در تاریخ دستگاه‌های دولتی باقی خواهد ماند، یادآور شد: اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمادگی دارد موافقت اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، اسنادی از شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی را به‌منظور تدوین کتاب در اختیار اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری قرار دهد.

 
کتاب گنجینه‌های ایثار، به‌دنبال امضاء تفاهم‌نامه میان اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری با اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و ایثارگران منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها