چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
دیدار رئیس کتابخانه مجلس با رئیس کتابخانه ملی یونان

​هشتاد و پنجمین کنگره بین‌­المللی ایفلا و سی و پنجمین دوره ایفلای پارلمانی در شهر آتن یونان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدعلی عماد؛ رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ایران و هیئت همراه، در این کنفرانس حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، در حاشیه این کنگره بین‌المللی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدعلی عماد، با فیلیپوس چیبوقلو؛ رئیس کتابخانه ملی یونان، دیدار کرد.
 
در این دیدار رسمی که علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان نیز رئیس کتابخانه مجلس را همراهی می‌کرد، مواضع مشترک دو کتابخانه بزرگ ملی یونان و مجلس شورای اسلامی ایران، ‌بررسی شد.
 
در ابتدای این دیدار، فیلیپوس چیبوقلو، رئیس کتابخانه ملی یونان، ضمن خوشامدگویی،‌ در مورد ساختمان جدید این کتابخانه ـ که ساختمانی بزرگ و با امکانات کامل است ـ صحبت کرد. شیوه انتقال منابع به ساختمان جدید نیز به تفصیل بیان شد. وی همچنین منابع و بخش‌های مختلف این کتابخانه را نیز تشریح کرد.
 
پس از آن، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ایران، درباره قدمت و منابع این کتابخانه بزرگ پارلمانی کشور، توضیحاتی داد.
 
حجت‌الاسلام عماد پس از معرفی کتابخانه مجلس، در مورد روابط قدیمی و مستحکم دو کشور متمدن ایران و یونان و تأثیرگذاری فرهنگ این دو تمدن بزرگ بر سایر کشورهای جهان صحبت کرد و گفت: اگر دانشمندان ایرانی نبودند، دانش، حکمت و فلسفه تمدن بزرگ یونان، به این حد گسترش نمی‌یافت و اینکه امروزه دو تمدن بزرگ ایران و یونان در جهان شناخته شده است، مدیون تعامل فرهنگی دانشمندان ایرانی و یونانی با یکدیگر است.
 
رئیس کتابخانه مجلس در پایان جلسه، هدایایی را به رسم یادبود، به رئیس کتابخانه ملی یونان تقدیم کرد.
 
پس از این دیدار رسمی، بازدیدی نیز از کتابخانه ملی یونان صورت گرفت و بخش‌های مختلف این کتابخانه اعم از همه مخازن قدیم و جدید، مخزن نسخ خطی، واحد حفاظت و مرمّت، واحد صحّافی، بخش دیجیتال‌سازی بازدید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها