جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
گرمسار میزبان نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار گفت: نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان مهرماه سال جاری به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار از برگزاری نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان در این شهرستان خبر داد و توحید، قرآن، سیره ائمه و معصومین (ع)، مناقب و مراثی معصومین (ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت و... را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

قنبری نیکدل افزود: بخش‌های ویژه این جشنواره نیز شامل موضوعاتی از قبیل انتظار و مهدویت، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار و... خواهد بود.

به گفته وی، هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کند و مالکیت آثار ارسالی حتماً باید متعلق به شخص شرکت‌کننده باشد؛ در غیر این‌صورت متقاضی از شرکت در جشنواره محروم خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۴ شهریور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. پس از پایان مهلت مذکور، آثار ارسال شده در پایان شهریور ماه مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.

قنبری نیکدل افزود: آثار و نفرات برگزیده این جشنواره پس از بررسی و داوری، در آئین اختتامیه که ۸ مهرماه در شهرستان گرمسار برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار تاکید کرد: شاعران شرکت‌کننده با شرکت در این جشنواره اجازه انتشار آثار خود در ویژه‌نامه یا کتاب‌های چاپی احتمالی جشنواره با ذکر نام صاحب اثر را به دبیرخانه جشنواره خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها