پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
نمایشنامه‌خوانی «خرس‌های پاندا» امروز در اصفهان

نشست نمایشنامه‌خوانی کتاب «خرس‌های پاندا» اثر «ماتئی ویسنی‌یک» با ترجمه «تینوش نظم‌جو» به سرپرستی نفیسه رازی امروز پنج شنبه در تالار اندیشه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نمایشنامه «خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که دوستی در فرانکفورت دارد»، در سال 1395 در 160 صفحه توسط نشر نی منتشر شد.

ماتئی ویسنی‌یک نویسنده این اثر در سال ۱۹۵۶ در رومانی زاده شد. او در رشته تاریخ و فلسفه ادامه تحصیل داد و از سال ۱۹۷۷ نمایشنامه‌نویسی را آغاز کرد. او در سال ۱۹۸۴ جایزه اتحادیه نویسندگان رومانیایی را برای بهترین کتاب شعر دریافت کرد.

ویسنی‌یک در طی ۱۰ سال، نمایشنامه‌های زیادی نوشت که همه آنها در کشورش ممنوع شدند. او در سپتامبر ۱۹۸۷ در پی دعوت بنیاد فرهنگی پاریس به فرانسه رفت. پس از سقوط حکومت کمونیستی رومانی، ویسنی‌یک در دسامبر ۱۹۸۹ به کشورش بازگشت و در کنار انتشار آثارش در رومانی، فعالیت‌های ادبی و هنری را از سر گرفت.

تاکنون پنج نمایشنامه از میان آثار ویسنی‌یک توسط تینوش نظم‌جو، مترجم مقیم فرانسه به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که داستان «خرس‌های پاندا» معروفترین آنهاست.

این نمایشنامه‌خوانی با همکاری موسسه رویش مهر و جهاد دانشگاهی اصفهان امروز پنجشنبه 31 مردادماه در تالار اندیشه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در دو سئانس ساعت 18 و ساعت 20 برگزار خواهد شد.

نقش‌خوانان این نمایش سینا غروی و الهه امینی با همراهی افشین علیخانی، امید کامیارنژاد و مهدی وحید‌ دستجردی هستند. دیگر عوامل این نمایشنامه‌خوانی، محمد ایماق، مریم شهیدی و فرزانه مکینیان هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها