شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
برگزاری آزمون جامع زبان فارسی سال 98 در مرکز بین‌المللی فردوسی

آزمون جامع زبان فارسی در دو بخش کتبی و شفاهی، در مرکز مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد، آزمون جامع زبان فارسی در مرکز مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فردوسی مشهد روز شنبه 26 مردادماه سال جاری با حضور 94 فارسی آموز از 6 کشور برگزار شد.

در این آزمون داوطلبانی از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، روسیه و ژاپن شرکت کردند و آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شد.

داوطلبان در بخش کتبی به سوالات مرتبط با مهارت‌های خوانداری، شنیداری، نوشتاری و دربخش دوم به سوالات شفاهی پاسخ دادند. همچنین هم زمان با این آزمون، آزمون جامع زبان فارسی در نمایندگی مرکز فردوسی در نجف با حضور50 داوطلب برگزار شد که روند برگزاری آزمون تحت نظارت بخش سنجش و ارزیابی مرکز فردوسی است.


 اغلب این داوطلبان پس از کسب موفقیت در آزمون جامع زبان فارسی، برای ادامه تحصیل به دانشکده‌های دانشگاه فردوسی معرفی خواهند شد. ضمنا نتایج این آزمون در وب‌گاه مرکز فردوسی به نشانیhttp://ctpl.um.ac.ir متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها