چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۰
ایوان ابله؛ اقتباسی تازه از تولستوی

فیلم سینمایی «ایوان ابله» بر اساس داستانی از لئو تولستوی و توسط یکی از نوادگان وی به زودی ساخته می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فیلم را "آناستازیا تولستوی" از نوادگان این نویسنده شهیر روسی کارگردانی خواهد کرد.

آناستازیا پیش از این تجربه ساخت یک فیلم بلند سینمایی را نداشته. هم‌چنین، این نخستين اقتباس از این داستان تولستوی به حساب می آید.

لئو نیکلایویچ تولستوی نویسنده و فعال سیاسی اجتماعی روسی است. وی را از بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ می‌دانند. رمان آناکارنینای تولستوی در پایان سال 2000 به عنوان برترین اثر ادبیات داستانی قرن برگزیده شد.

رمان‌های «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» جایگاه او را در بالاترین رده ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. لئو نیکلایوویچ تولستوی به اندازه‌ای در کشورش مشهور و محبوب است که اخیرأ سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده‌ است.

علاوه بر این تاکنون بیش از صد فیلم و مجموعه تلویزیونی با اقتباس از آثار تولستوی ساخته شده‌اند.

بیش از 30 اثر از این نویسنده به زبان فارسی ترجمه و انتشار یافته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون «جنگ و صلح»، «آناکارِنینا»، «رستاخیز»، «کودکی، نوجوانی، جوانی»، «داستان‌هایی برای بچه‌ها»، «اعتراف و سرشماری در مسکو»، «تمشک»، «کوپن تقلبی»، «پول و شیطان»، «عید پاک» و «طبل میان‌تهی و هفت داستان دیگر» اشاره کرد.

در این فیلم بازیگرانی چون "مایکل گمبون"، "لیلا گری" و "تاویس براون" بازی می‌کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    درجوانی کتاب ایوان ابله راخواندم اثر تولستوی اماامروزاین کتاب نه دراینترنت نه درکتاب فروشیها نه درهیچ جادیده وپیدانمیشود لطفا شماکاری بکنید
  • احمدمحمودی ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    باسلام کتاب ایوان ابله یافت نمیشود این کتاب یاpdfآنراکجامیتوان یافت باتشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط