شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
​«چهره به چهره توسعه چین جدید» منتشر شد

دفتر نظری وزارت تبلیغات مرکزی، کتاب تئوری سال ۲۰۱۹ با عنوان «چهره به چهره توسعه چین جدید» را تدوین و منتشر کرد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به منظور جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، دفتر نظری وزارت تبلیغات مرکزی، کتاب تئوری سال ۲۰۱۹ با عنوان «چهره به چهره توسعه چین جدید» را تدوین و منتشر کرد. این کتاب به طور مشترک توسط انتشارات مطالعات و انتشارات مردم منتشر شده است.

این اثر از مجموعه‌ «چهره به چهره نقطه داغ تئوری» است و درباره مسائل عمده‌ای که کادرها و توده‌ها به طور کلی نگران آن هستند، تدوین شده است. از فوریه سال جاری، دفتر نظری وزارت تبلیغاتی مرکزی نیروی خود را برای انجام تحقیقات جامع از ۱۲ سوالات اصلی سازماندهی کرد. این ۱۲ سوال اصلی به این شرح بود: در هفتاد سال گذشته چه اتفاق برای چین جدید افتاد است؟ معجزه اقتصادی چینی چگونه به وجود آمد؟ چرا مسیر چینی خوب است؟ و... رفقا، کارشناسان و محققان از بخش‌های مربوطه دولت مرکزی، بحث‌های عمیق در مورد این مسائل را انجام دادند.

این کتاب از افکار سوسیالیسم دوره جدید با ویژگی‌های چینی شی جین پینگ هدایت می‌شود و به شدت با عمل بزرگ مدرنیزاسیون سوسیالیستی در چین جدید ارتباط دارد و با تکیه بر ترکیبی از نظریه و عمل، تفسیری از تاریخ و واقعیت و مسائل مهم داخلی و بین المللی را انجام داده است. در این کتاب با زبانی بسیار آسان و قابل درک، به کادرها و توده‌های مردم کمک می‌کند تا به طور عمیق دوره عالی دستاوردهای درخشان و تجربه ارزشمند از چین جدید در۷۰ سال گذشته را راحت درک کند. اثر حاضر می‌تواند به عنوان یک مکمل مهم برای کادرها، توده مردم و دانشجویان جوان برای انجام مطالعات نظری و انجام آموزش‌های سیاستی وضعیتی مورد استفاده قرار بگیرد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در چین ترجمه و تدوین کرده و برای انتشار به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فرستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها