دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷
«بيماري‌هاي ويروسي گاو» ترجمه شد

دكتر سيدمصطفي عزيزيان کتاب «بيماري‌هاي ويروسي گاو»، یکی از آثار مرجع در حوزه بیماری‌های دامی نوشته «رابرت اف كاهرز» را ترجمه کرد./

دكتر عزیزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت این اثر اظهار داشت:‌ اين كتاب مي‌تواند به عنوان كتاب مرجع قابل اطمینان در حوزه بيماري‌هاي ويروسي گاو در دسترس دانشجويان، دامپزشكان و ساير افرادي كه علاقه‌مند به مطالعه و تحقيق در اين عرصه‌اند، قرار گيرد.

وی ادامه داد:‌ در اين كتاب، مباحث آنتی‌رو ويروس‌ها، تب نزله‌اي بدخيم، تورم دهان دانه‌اي، پارو ويروس‌ها، عفونت‌هاي پوكس ويروس، هاري كاذب، هاري، ويروس سين سيشيال تنفسي و رينو ويروس‌ها ارائه شده است.

عزیزیان با بیان این‌که کتاب حاضر در 36 فصل تنظيم شده است، گفت: از موضوعاتی چون ويروس و ويروس‌شناسي، ديدگاه‌هاي كلي درباره مطالعه عفونت‌هاي ويروسي و همه‌گيري‌شناسي عفونت‌هاي ويروسي گاو می‌توان به عنوان بخشی از مهم‌ترین موضوعات این کتاب نام برد.

وی افزود: همچنین فناوري‌هاي تشخيصي و قابل بررسي، واكسن و واكسيناسيون، نشاني‌هاي درمانگاهي و تشخيص تفريقي و ضدعفوني‌كننده‌ها و ضد عفوني كردن نیز مباحث دیگر کتاب را شامل می‌شود.

مترجم این کتاب با اشاره به رشد روزافزون جمعيت و نياز به منابع پروتئيني جديد از پرورش دام، خصوصا  گاو شيري براي خودكفايي كشور به عنوان یک ضرورت نام برد و اظهار داشت: با وجود مشكلات تأمين علوفه، احداث واحدهاي دامپروري صنعتي و حمايت از دامداران سنتي، به منظور قطع وابستگي كشور به مواد پروتئيني، اجتناب‌ناپذير است.

وی تصریح کرد: به موازات گسترش واحدهاي دامپروري و افزايش احتمال انتقال اجرام بيماري‌زا، ويروس‌ها به دليل انتقال سريع و خسارات وارده به اقتصاد كشور اهميت به سزايي دارند.

كتاب «بيماري‌هاي ويروسي گاو» در شمارگان 1000 نسخه، 416 صفحه و قيمت 57 هزار ريال از سوی انتشارات جهاددانشگاهي واحد تهران منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها