سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
​معرفی رمان « شاهین مالت»  اثر داشیل همت  در «چاپ  اول» رایو فرهنگ

کتاب «شاهین مالت» اثر «داشیل همت» در برنامه «چاپ اول» امروز سه شنبه 25تیرماه معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه «چاپ اول» که به معرفی تازه‌های نشر و کتاب‌های مهم نشر در کشور اختصاص دارد امروز کتاب «شاهین مالت» نوشته «داشیل همت» را معرفی می‌کند‌.

نام داشیل هَمِت یکی از داستان‏‌نویسان آغازگر «رمان نوآر» یا همان سیاه می‌‏دانند. نوآر که در فرانسه به معنای سیاه است اصطلاحی است که منتقدان فرانسوی به این نوع خاص از رمان‏‌های پلیسی اطلاق می‏‌کنند. 

شاهین مالت، رمانی جنایی است نوشته  داشیل همت که برای اولین بار در سال 1929 انتشار یافت. البته گفتنی است داستان این کتاب در ابتدا به صورت مجموعه‌ای سریالی در مجله بلک مسک به چاپ رسید. سم اسپید توسط زنی آراسته به نام خانم واندرلی استخدام شده تا خواهر گمشده‌اش را که به همراه پسری به نام فلوید ترسبی فرار کرده، پیدا کند. اما رازی در مورد خانم واندرلی برملا می‌شود که همه چیز را تغییر می‌دهد و زمانی که همکار اسپید، در حال تعقیب ترسبی به قتل می‌رسد، او، خود را در مهلکه‌ای می‌یابد که در آن هم شکار است و هم شکارچی. آیا اسپید می‌تواند قبل از این که «مرد چاق» او را پیدا کند، نشانه‌ای از جواهرات ارزشمند به دست بیاورد؟

برنامه چاپ اول با اجرای مسعود بربر و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 12:45 برروی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها