یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
​همنشینی دلنشین با کتاب

نیکنام حسینی‌پور، در آستانه برگزاری طرح تابستانه کتاب 98 در یادداشت «همنشینی دلنشین با کتاب» آورده است: «با توجه به جنبه‌های مختلف و متعددی که در طراحی و اجرای این طرح لحاظ شده است، می‌توان امیدوار بود که ثمرات و آثار مثبت این طرح در جامعه دیده شود و بازخورد مناسبی از آن به دست آید.»

خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)ـ نیکنام حسین‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب: یکی از مواردی که به‌عنوان عامل کاهش مطالعه از آن یاد می‌شود، گرانی کتاب و کاهش قدرت خرید آن از سوی مخاطبان است.  

از این‌رو همواره سازمان‌ها و افرادی که دغدغه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی را در جامعه دارند، درصدد بوده و هستند تا به نحوی قدرت مالی خرید کتاب را برای قشر کتابخوان افزایش دهند.

چنین تلاشی گاه به‌صورت تخصیص کاغذ ارزان یا تسهیلات دیگر به ناشران و بعضی اوقات به شکل توزیع بن کتاب، خود را نشان داده است؛ اقداماتی که هنگام اجرا توانستند تا حدود زیادی بر نقش قیمت بالای کتاب بر کاهش مطالعه غلبه کنند.

امسال نیز با توجه به گرانی‌های کاغذ و نیز نیازهای جدید جامعه در این زمینه، طرحی تدوین شده است که تا چند روز آینده به اجرا درمی‌آید.

با توجه به جنبه‌های مختلف و متعددی که در طراحی و اجرای این طرح لحاظ شده است، می‌توان امیدوار بود که ثمرات و آثار مثبت این طرح در جامعه دیده شود و بازخورد مناسبی از آن به دست آید.

ضمن اینکه پدیدآورندگان و عوامل مختلف عرضه کتاب نیز از منافع ملی و فرهنگی اجرای این طرح برخوردار خواهند شد.

مهم‌ترین نتیجه اجرای موفق این طرح، خرید ارزان برای کتابخوانان و افزایش فروش برای ناشران و عرضه‌کنندگان کتاب خواهد بود.

«کتاب؛ همنشین دلنشین» نام طرحی تابستانی است که قرار است از 25 تیرماه تا سوم مرداد در همه کتابفروشی‌های سراسر کشور که در آن شرکت دارند، اجرا شود. بر این اساس کتاب‌های عرضه ‌شده در این مدت شامل دو نوع تخفیف خواهند بود؛ 25 درصد برای کتاب‌های تألیفی و 15 درصد برای کتاب‌های ترجمه با سقف خرید 120 هزار تومان. مبلغ تخفیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل شده است و براساس پردازش اطلاعات که با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و اتحادیه‌های ناشران و تشکل‌های حوزه نشر انجام خواهد شد، پرداخت می‌شود.

اجرای این طرح علاوه بر ایجاد رونق در بازار کتاب، می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های دیگر از این دست باشد.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها