یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یک برنامه ملی است

به گفته مروارید، جریان کتابخوانی و برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی به منظور آینده‌سازی کودکان و نوجوانان ایران زمین راه‌اندازی شده‌است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران، جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در افتتاحیه چهارمین جشنواره جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در مجتمع ایثار طرقبه افزود: در فرآیند برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی به استادان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در قالب یک کارگاه آموزش‌های لازم مربیگری داده می‌شود.

وی اضافه کرد: جریان کتابخوانی و برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی به منظور آینده‌سازی کودکان و نوجوانان ایران زمین راه‌اندازی شده‌است و در این مسیر از میراث فرهنگی این مرز و بوم و شاعران و نویسندگانی مانند سعدی، حافظ و فردوسی و بزرگان ادب و کلام بهره‌گیری می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از دستاوردهای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، بازگشت مجدد سنن گذشته مربوط به کتابخوانی و پاسداشت بزرگان ادب و کلام ایران زمین، اعتماد و سرزندگی و معنابخشی الگوها و میراث فرهنگی از طریق کتاب به فرزندانمان است.

مروارید افزود: در فضای کنونی آنچه در اختیار کودک و نوجوان قرار می‌گیرد بیشتر کتاب‌های ترجمه‌ای است و کمتر کتاب‌های تألیفی که گذشته این سرزمین را به زبان مؤثر بیان کند در بین این نسل دیده می‌شود و حتی فرآورده‌های مطالعاتی مؤثر نیز برای کودکان و نوجوانان اندک است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی ایران باید با کمیت و کیفیت برگزار شود.

افشین تحفه‌گر افزود: سال گذشته هفت هزار کودک و نوجوان در جام باشگاه‌های کتابخوانی استان خراسان رضوی شرکت کردند که امسال ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش در این رویداد اضافه شده است به این امید که فضای خراسان رضوی فرهنگی‌تر از گذشته شود.

در این مراسم از شهرستان‌های گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار به عنوان شهرستان‌های فعال در برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

چهارمین جشنواره ملی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان رضوی
کارگاه آموزشی مربیان چهارمین جشنواره ملی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی و اساتید کشوری در مجتمع فرهنگی ایثار شهر طرقبه برگزارشد.

در این دوره از کارگاه‌های آموزشی بیش از ۵٠ مربی از شهرستان‌ها و روستاهای سراسر استان شرکت کردند.

طی سه دوره از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کشور در سال نخست دو هزار باشگاه، در سال دوم پنج هزار باشگاه و در سال سوم ۱۵ هزار و ۱۰۷ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با شرکت بیش از ۲۰۰ هزار کودک و نوجوان در سراسر کشور تشکیل شده است.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را برگزار می‌کنند.

دستورالعمل‌های اجرایی و شیوه‌نامه جام باشگاه‌ها و برگه‌های ثبت‌نام از طریق سایت www.bookpromotion.ir قابل دریافت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها