یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

کارگاه آموزشی «جام باشگاه‌های کتابخوانی» کهگیلویه و بویراحمد با حضور ٢۵ نفر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، رضا خردمند  در «کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی» کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محسن حاجی‌زین‌العابدینی و جعفر توزنده‌جانی از تهران در یاسوج برگزار شد، گفت: چند سالی است که مسئولان ذی‌ربط به ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نکته و نقطه‌ای رسیدند که جامعه و کشور ما به شکل معناداری با کتاب و مطالعه فاصله می‌گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: نتیجه نامطلوب این فاصله گرفتن از مطالعه و کتابخوانی، بی‌سوادی کشور در آینده نه چندان دور خواهدبود.

وی با بیان اینکه در این راستا طرح‌هایی تهیه و به حوزه پژوهش وزارت ارائه شد که تعدای از این طرح‌ها در حال اجرا هستند، اضافه کرد: این طرح‌ها، طرح «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، «پایتخت کتاب ایران»، «دوشنبه‌ها با کتاب» و «جام باشگاه‌های کتابخوانی» هستند که امسال هم «شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» به آن‌ها اضافه شده است.

خردمند یادآور شد: به وضوح در بین این طرح‌ها مشاهده کردیم در پنج دوره گذشته روستاهای دوستدار کتاب، برگزیده کشوری داشتیم و در یک دوره از بین ۸۰۰ روستا از سراسر کشور، روستای درب کلات دنا برگزیده شد.
 
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در یک سال بعد نتوانستیم موفقیتی داشته‌باشیم و در دوره چهارم روستای دهنوی لوداب از ۱۳۰۰روستا رتبه زیر ۱۰ گرفت و سال گذشته بین ۱۴۰۰ روستا روستای خیرآباد گچساران رتبه ۱۲ را کسب کرد.

وی با بیان اینکه روستاهای بسیاری داریم که از این شاخصه‌ها برخوردار هستند و ما صرف دنبال برگزیده شدن نیستیم، تصریح کرد: هدف ما اجرای رسالت طرح‌ها، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: استان ما در نشست یزد پیشنهاد «هر استان یک شهر پایتخت کتاب» را مطرح کرد که این کار رقابت را بیشتر می‌کند و هدف نهایی که توسعه فرهنگ کتابخوانی است، بیشتر می‌شود، از طرفی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هر استان در آن مشارکت تا شهرهای برتر بتوانند در  مرکز داوری شوند، که در حال پیگیری آن هستیم.
 
وی اظهار داشت: سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته حدود ۴۰ نفر در  دوره جام باشگاه‌های کتاب حضور پیدا کردند و حدود ۴۳ باشگاه در استان تشکیل شد و آثار ۱۵ روستا را به دبیرخانه کشوری جام باشگاه‌ها ارسال کردیم که از میان ۱۵۰۰۰ باشگاه در سراسر کشور باشگاه زیر گنبد کبود به تسهیلگری سارا آریانی جز هفت باشگاه برتر کشوری قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها