شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
کلنگ احداث کتابخانه مرکزی نیشابور به زمین زده شد

چهار سال بعد از انتخاب نیشابور به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران و با تامین بخشی از اعتبارات مربوط به این طرح، کلنگ احداث کتابخانه مرکزی نیشابور در بوستان ارغوان این شهر به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آیین کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی نیشابور با حضور حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی امام جمعه، حمید گرمابی و‌ هاجر چنارانی نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدعلی حسینی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و سایر مسئولان شهرستان در بوستان ارغوان نیشابور برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور گفت: اهل کتاب واقعی در میان همه امت‌ها امت اسلام است و خدا را شاکریم که ائمه معصومین در زمانی که نوشتن حدیث ممنوع بود، دستور دادند اصحاب احادیث را بنویسند که اصول کافی نمونه از این احادیث است.

در ادامه جلسه حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتهای سال 94 از طرف بانک ملت جایزه‌ای به شهرستان نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور اختصاص یافت که با جلسات راهبردی که در تهران و مشهد داشته‌ایم خوشبختانه این مهم امروز محقق شده است.

هاجر چنارانی دیگر نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن خوشحالی از شروع ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: دو سال قبل افتتاح بوستان تفریحی ارغوان باعث خوشحالی مردم شد و امروز کلنگ‌زنی ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان در این بوستان خوشحالی را مضاعف کرد.

وی ادامه داد: برای آغاز ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور، بانک ملت دو میلیارد تومان تقبل کرده است و یک میلیارد تومان هم استانداری خراسان رضوی کمک خواهد کرد و یک میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات کشوری در اختیار این نماینده شهرستان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی نیز با درخواست از مسئولان استانی و شهرستانی تاکید کرد: امیدوارم با یک کار جهادی و تشکیل جلسات منظم، کار کتابخانه مرکزی نیشابور هرچه زودتر به اتمام برسد.

محمدرضا مقدم پاشا رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور زمینی به مساحت 3600 مترمربع از طرف شهرداری در بوستان ارغوان اختصاص یافته است که آغاز عملیات اجرایی آن در زیربنای 2000 متر مربع با 4 میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها