پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
پیام‌های دینی با قالب‌های هنری به مردم عرضه شود

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: انتقال پیام‌های دینی در قالب‌های هنری به‌ویژه شعر تاثیرگذاری ویژه‌ای در ذهن و فکر مردم می‌تواند داشته باشد که چند منبر و خطابه آن اثربخشی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیت‌الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی در پژوهشکده علامه طباطبایی قم افزود: احیای معارف و امر اهل‌بیت (ع) رسالت بزرگی بوده که بر عهده شاعران به‌ویژه شاعران آیینی نهاده شده است.

وی تصریح کرد: شعری که در تراز اسلام ناب، اسلام مقاومت و اسلام منطبق بر اصول اهل‌بیت (ع)، اسلام محرک و مشوق باشد، در منطق اسلام مطلوب و موردقبول است.

وی گفت: در احادیث و متون تاریخی نمونه‌هایی از اشعار اهل‌بیت (ع) به یادگار مانده است، رویه اهل‌بیت (ع) در سرودن شعر به نحوی بود که با اشعار آن‌ها شاعران گمنام و جوان در حاشیه نروند و به ورطه فراموشی نیفتند.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به حدیثی از کتاب عیون الاخبار از امام رضا (ع) عنوان کرد: زنده نگه‌داشتن امر اهل‌بیت (ع) با یادگیری علوم اهل‌بیت (ع) و آموزش دادن آن به سایر مردم عملیاتی می‌شود چراکه درصورتی‌که مردم به زیبایی‌های کلام اهل‌بیت (ع) پی برند بدون شک از آن تبعیت و پیروی می‌کنند.

وی اضافه کرد: آن چیزی ماندگار و بر حق است که با محوریت اهل‌بیت (ع) باشد، گمراهی و انحرافات بسیاری از مردم به دلیل این است که مبلغان دینی کلام و محاسن سخنان اهل‌بیت (ع) را به گوش آن‌ها نرساندند.

دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با شعار «حضرت فاطمه معصومه (س)، جلوه کرامت و مهربانی» آغاز شد.

آخرین روز دهه کرامت، همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روز ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) است.

نخستین کنگره ملی شعر فاطمی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و امروز در مراسم اختتامیه این کنگره از شاعران برگزیده تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها