چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
وضعیت کتاب کودک امیدوارکننده است

فعالان و تصویرگران حوزه نشر کودک و نوجوان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مجموعه دنیای ماه‌پیشونی واقع در باغ کتاب تهران با دوستداران این حوزه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  فعالان و تصویرگران حوزه نشر کودک و نوجوان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان عصر سه‌شنبه ۱۸ تیر، در مجموعه دنیای ماه‌پیشونی واقع در باغ کتاب تهران با دوستداران این حوزه دیدار کردند.
 
محمود سالک، نعیمی ذاکر، جواد محقق و مصطفی رحماندوست، از جمله بزرگان و نخبگان عرصه کتاب کودک، در مراسم دیروز حضور داشتند. محمد طوسی مدیر مجموعه دنیای ماه پیشونی در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان میزبانی فعالان این عرصه را برعهده داشت. جواد محقق، معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و نویسنده کتاب‌هایی چون «آفتاب هدایت»، «دویدم و دویدم» و «خواب خوب» در ابتدای این جلسه گفت: وضعیت کتاب کودک و نوجوان بسیار امیدوار کننده است. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد فعلان این حوزه به زحمت به عدد انگشتان دست می‌رسید اما امروز بیش از سیصد نفر نویسنده فعال در این حوزه وجود دارد.

همچنین مصطفی رحماندوست نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های مجموعه «دنیای ماه پیشونی» گفت: مجموعه ماه پیشونی فرصت برابری را برای همه ناشران حوزه ادبیات کودک و نوجوان فراهم کرده است.

در این نشست بیشتر همراهان از اینکه ماه پیشونی فرصتی را برای تامین همه سلیقه‌ها برای مخاطبان فراهم آورده تقدیر کردند. به مناسب این روز مراسم قصه‌خوانی از مجموعه داستان‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر زنده یاد مهدی آذریزدی نیز برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها