سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی 20 تیرماه در شیراز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از برگزاری آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی در روز 20 تیرماه در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه با تشریح روند برگزاری جشنواره ظهر امروز سه‌شنبه 11 تیرماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینمه در دو سال گذشته جشنواره شعر اقوام ایرانی برگزار و اشعار و سروده‌هایی در مدح امام رضا (ع) با گویش‌های مختلف ارائه شد، گفت: با توجه به سابقه برگزاری جشنواره‌های مختلف، میزبانی هفدهمین دوره از جشنواره ملی شعر رضوی به شیراز سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعدد داخلی و بین دستگاهی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره برگزار شده است، افزود: مراسم اختتامیه 20 تیرماه با حضور شاعران برجسته، اندیشمندان، پژوهشگران، شخصیت‌های ادبی و هنری ملی و استانی در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

همچنین غلامرضا کافی، دبیر تخصصی این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در 4 قالب شعری رباعی، غزل، مثنوی و دوبیتی به طور رقابتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار شاخصی از سوی شاعران سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، افزود: پیش جشنواره جنوب فارس در شهرستان گراش در روز 15 تیر، غرب فارس به میزبانی کازرون در روز 16 تیر، شمال استان به میزبانی آباده در روز 17 تیرماه و شرق فارس به میزبانی فسا در روز 18 تیرماه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری استان فارس و به ویژه نهادهای مذهبی در حضور باشکوه چهره‌های شاخص ادبی و هنری در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی که در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: نهادهایی از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نهاد‌های مذهبی و اعضای شورای دهه کرامت استان تلاش و همت خود را برای فراهم آوردن زمینه حضور چهره‌های شاخص و برجسته ادبی و به ویژه شعر آئینی به کار گیرند.

حجت الاسلام حسین امیدی همچنین بر ارتباط نهادها با دبیرخانه جشنواره ملی شعر مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) علاقمندان بسیاری را برای حضور در مراسم اختتامیه به سالن خواهد آورد و در این میان شناخت و انتخاب مخاطبینی که بتوانند از این فرصت بهره مند شوند، بسیار ضروری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس توجه به حضور جوانان در این مراسم را در تقویت باورهای دینی و انس و الفت با ائمه اطهار (ع) و به ویژه شناخت حضرت امام رضا(ع) موثر دانست و تاکید کرد: زبان هنر و شعر؛ زبان جذابی است که در قالب آن می‌توان به معرفی ابعاد شخصیتی و کرامات امام هشتم (ع) پرداخت و تاثیرپذیری آن در برخی اوقات از خطابه نیز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه نمایندگانی از حوزه علمیه استان فارس، دانشکده علوم قرآنی شیراز، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مراسم اختتامیه پرداختند و تصمیماتی نیز برای همکاری بیشتر اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها