چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کارگاه «ناخودآگاه نزد شوپنهاور و نیچه» با تدریس سعید جلوخانی

کارگاه «ناخودآگاه نزد شوپنهاور و نیچه» با تدریس سعید جلوخانی امروز چهارشنبه ۱۹ تیر در کافه آتن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کارگاه آموزشی «ناخودآگاه نزد شوپنهاور و نیچه» از ساعت 19 و 30 دقیقه امروز چهارشنبه ۱۹ تیر با تدریس سعید جلوخانی در کافه آتن برگزار می‌شود. شرکت در این کارگاه برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

جلوخانی درباره این کارگاه نوشته است: «شوپنهاور تاثیر زیادی بر روی فروید گذاشته است البته خیلی از روانکاوی سعی دارند این موضوع را انکار کنند که فلسفه هم یکی از نیاکان روانکاوی است. در این نوشته و در این درس گفتار من نمی‌گویم که حرف‌های فروید عیناً همان حرف‌هایی است که شوپنهاور گفته و او آنها را تکرار کرده است، نه اصلاً مراد و هدف من این نیست. چون فروید از آنها تاثیر پذیرفته است اما درنهایت راه خودش را دنبال کرده است و در جاهای هم نشان می‌دهم که ناخودآگاه فروید با مفهوم اراده شوپنهاور تفاوت‌هایی هم دارد اما نمی‌توان منکر شباهت‌ها و قرابت هم شد. جولیان یانگ می‌گوید: «اراده ناخودآگاه شوپنهاور همان رانه‌ی روانشناختی روانکاوی است.» البته فروید همواره گفته است که تحت نفوذ شوپنهاور نبوده است.»

علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند راس ساعت اعلام شده به آدرس تهران، خیابان کارگر شمالی، نرسیده به نصرت، کوچه طباطبایی پلاک ۴ طبقه سوم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها