سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
تصویرسازی شعر از داستان پیچیده‌تر و ظریف‌تر است

محسن میرزایی در کارگاه تصویرسازی کتاب «سی شعر سی شاعر» گفت: تصویرسازی شعر از داستان پیچیده‌تر و ظریف‌تر است و این مساله خروجی اثر را دشوارتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کارگاه تصویرسازی کتاب «سی شعر سی شاعر» ویژه گروه سنی نوجوانان با حضور جمعی از دانش آموختگان تصویرسازی برگزار شد.

محسن میرزایی تصویرگر و مربی این کارگاه به روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: کارگاه طراحی و تصویرسازی  «کتاب سی شعر سی شاعر» با هدف کشف و شناسایی هنرمندان جوان در عرصه طراحی و تصویرگری از یکسو و همچنین ارائه تصویرهای مناسب برای این مجموعه، طی دو روز برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و انتشارات سوره مهر برپا شد و طرح‌های تصویرسازان برای شعرهای این مجموعه آماده شده است.

میرزایی درباره نحوه دعوت از تصویرسازان برای حضور در این کارگاه گفت: ما برای دعوت از طراحان به منظور تصویرسازی کتاب سی شعر سی شاعر در ابتدا فراخوان دعوت ارائه دادیم. در ادامه و پس از دریافت نمونه آثار، 12 تصویرگر برای حضور در کارگاه انتخاب و دعوت شدند.

وی افزود: طراحی‌های این تصویرگران از ایده تا اجرا با هماهنگی تیم کارشناسی و گروه متخصصان همراه بود. ضمن اینکه در این کارگاه بحث‌های آموزشی درباره تصویرسازی ویژه نوجوانان، تصویرسازی شعر و... نیز مطرح بوده است.

مربی آموزشی کارگاه در خاتمه با اشاره به تصویرسازی کتاب‌های ویژه نوجوانان نیز گفت: تاکید تصویرسازان و انتشاراتی‌ها معمولا بر تصویرسازی گروه سنی کودک است و ما کمتر در حوزه تصویرسازی ویژه بزرگسالان و نوجوانان فعالیت کرده‌ایم، لذا فعالیت در این حوزه تاحدودی دشوارتر است. از سوی دیگر تصویرسازی شعر هم از داستان پیچیده‌تر و ظریف‌تر است که این دو نکته خروجی اثر را دشوارتر می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها