پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است

سید عباس صالحی،‌ در دیدار با استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با تقدیر از پیگیری مسائل فرهنگی از سوی استاندار کردستان، برگزاری کنگره مشاهیر کرد را یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استاندار کردستان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و درباره مسائل فرهنگی استان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار کردستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و هنر کردستان بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد.

سیدعباس صالحی، پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر توسط استاندار کردستان قابل‌توجه دانست و اضافه کرد: خوشحال و خرسندیم که مسئولان کردستان با جدیت پیگیر مطالبات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: مفاخر و مشاهیر، شناسنامه یک ملت هستند و این وزارتخانه با بسیج امکانات از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.

استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان، گفت: کردستان ظرفیت‌های قابل‌توجهی از منظر فرهنگی دارد، پیشنیه فرهنگی این استان و وجود هنرمندان نام‌آور در تمامی عرصه‌های هنری گواه این مدعا است.

بهمن مرادنیا، ارتقای سرانه فضای فرهنگی را یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان دانست و افزود: در همین راستا طرح تالار مرکزی سنندج و کلنگ‌زنی ساخت هشت ساختمان پلاتو در هشت شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت این فضاهای فرهنگی جذب شده و براساس قراردادهای منعقده با پیمانکاران این پروژه‌ها، امیدواریم ظرف ماه‌های آینده شاهد افزایش قابل‌توجه سرانه فضای فرهنگی استان باشیم.

استاندار کردستان همچنین به برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اشاره کرد و یادآور شد: کنگره مشاهیر کُرد روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از ۳۰ مشاهیر بین‌المللی کُرد و پنج کُردشناس برگزاری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را تشریح و خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها