سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
معرفی برگزیدگان پنجمین دوره خلق کتاب تصویری دستان

​برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه خلق کتاب تصویری دستان طی مراسمی که 20 خرداد در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این مراسم با حضور قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فریدون عموزاده‌خلیلی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، علی بوذری، مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران، غلامرضا نوعی، مدیر نمایشگاه‌های خارجی، احمد شاکری، مشاور مدیرعامل و مراد خزایی، مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و برگزیدگان پنجمین دوره خلق کتاب تصویری برگزار شد.

بر اساس داوری‌های صورت گرفته، زهرا نعمت الهی،نویسنده و زهرا محمد نژاد، تصویرگر برای کتاب «دختر حنا» به‌عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند. بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، برگزیدگان با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به یکی از نمایشگاه‌های خارج از کشور در سال جاری اعزام خواهند شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه‌ها گفت: برگزاری چنین کارگاه‌هایی که از دل آن‌ اثر هنری خلق می‌شود باعث خوشحالی است.

آشنا در ادامه گفت: علاوه بر ضرورت تحلیل این پنج دوره، امیدواریم بتوانیم در ادامه ضمن استفاده از تجربیات دوره‌های قبلی به یک سند و تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برسیم تا به‌عنوان یک اصل و سند راهبردی مورد توجه برای افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های آتی باشد.

همچنین در بخشی از این مراسم فریدون عموزاده خلیلی و علی بوذری درباره تأثیرات برگزاری این کارگاه‌ها سخن گفتند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، یکی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها ارتباط بیشتر تصویرگران با متن و ارتباط نویسندگان با تصویر است. با استمرار برگزاری این کارگاه‌ها تسلط هردو گروه بر موضوعی که از آن دور بودند، بیشتر شد.

عموزاده خلیلی در ادامه گفت: ایده برگزاری کارگاه خلق کتاب تصویری در جلسه مشترکی بین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن تصویرگران ایران، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت تا رویدادی رقم‌زده شود و مشکلات تاریخی که بین تصویرگر و نویسنده وجود داشت برطرف شود و به حداقل برسد تا دو طرف به یک فهم مشترک در خلق یک اثر برسند.

مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران درباره ادامه و استمرار این کارگاه‌ها عنوان کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها اکنون ما تصویرگرانی داریم که می‌توانند داستان بنویسند و با نویسندگان مشارکت پویا و سازنده‌ای را در جهت خلق اثر دارند. این سنت، حرکت خوبی بود. امید است ضمن حفظ ایده و آسیب‌شناسی آن، تغییراتی در شیوه‌ اجرای آن اعمال کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تجلیل از اثر نخست، از فرزانه رحمانی برای متن کتاب «من یک فضانوردم»، تینا حیدری برای تصاویر کتاب «من یک فضانوردم»، ملیحه شاهرخی برای متن کتاب «ابر بازیگوش»، رضا میر شجاعی برای تصاویر کتاب «ابر بازیگوش»، زهرا شاهی برای متن کتاب «نارگوول» و محبوبه یزدانی برای تصاویر کتاب «نارگوول» تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها