یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
آیت‌الله سید محمدتقی نقوی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله سید محمدتقی نقوی خادم آستان علوی، مفسر قرآن و شارح نهج‌البلاغه بامداد روز شنبه 18 خردادماه در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آیت‌الله سید محمدتقی نقوی خادم آستان علوی، مفسر قرآن و شارح نهج‌البلاغه روز شنبه ۱۸ خردادماه در سن ۹۰ سالگی حق را لبیک گفت.
 
وی روز شنبه چهارم شوال ١٤٤٠ هجری و با سپری کردن بیش از ٩ دهه عمری پربرکت، به ندای پروردگارش لبیک گفت. مرحوم آیة الله نقوى، مدت هشت سال در نجف أشرف اقامت اختیار کرده و از محضر آیات عظام مرحوم سید محمود شاهرودى و میرزا باقر زنجانى بهره‌ها برد که به گفته خویش،  عمده فقه را از مرحوم آیت‌اللَّه العظمى حکیم و عمده اصول را از مرحوم آیة ‌اللَّه العظمى خوئى خوشه چینى کرد و در سال 1376 قمرى به ایران مراجعت و به زادگان خود قائنات رفت و مدت دوازده سال در آن سامان به خدمات دینى اشتغال داشت.

در سال 1388 قمرى بنا بر تقاضاى برخى از بزرگان و نیاز به جایگاه علمى او در حوزه تهران به این شهر هجرت کرده و به درس و شاگردپرورى در حوزه علمیه تهران ودر مدارس مختلف آن پرداخت.

«مفتاح السعادة فی شرح نهج‌البلاغه»، «شرح خطبه فدک»، «شرح زیارت جامعه کبیره»، «شرح خطبه غدیر»، «شرح دعای کمیل»، «شرح دعای عرفه» و «ضیا الفرقان فی تفسیر القرآن» از جمله آثار آیت الله نقوی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها