چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
فوربس: مردم آمریکا هنوز کتاب چاپی را ترجیح می‌دهند

نظرسنجی و تحقیقات یک موسسه بازاریابی به نام ایپسوس معلوم کرده است که نیم بیشتری از محصولات چاپی مربوط به کتاب‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فوربس، نتایج جدیدترین نظرسنجی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نشان می‌دهد هنوز مردم کتاب‌های چاپی را به انواع مختلف دیگر مثل الکترونیک و صوتی ترجیح می‌‌دهند.
 
نظرسنجی و تحقیقات یک موسسه بازاریابی به نام ایپسوس معلوم کرده است که نیم بیشتری از محصولات چاپی مربوط به کتاب‌هاست. ایپسوس (Ipsos) یک شرکت تحقیقات جهانی بازار و متخصص در نظرسنجی است که مقر اصلی آن در پاریس قرار دارد.
 
به گفته این شرکت با وجود علاقه روزافزون به کتاب‌های الکترونیک و صوتی هنوز کتاب‌های چاپی ترجیح بیشتر مردم آمریکا محسوب می‌شود. در تحقیقات ایپسوس معلوم شده است که از سال 2000 میلادی تا کنون خرید کتاب‌های چاپی روند ثابتی را طی کرده است.
 
طبق آمارهای ارائه شده توسط این موسسه 65درصد مخاطبان کتاب‌ها انواع چاپی را ترجیح می‌دهند ولی در مقابل تنها 29درصد کتاب‌های الکترونیک و 18درصد کتاب‌های صوتی را انتخاب کرده‌اند. در طول 18 سال گذشته مردم هنوز نشان دادند که کتاب چاپی محبوب‌تر از بقیه انواع کتاب بوده است.
 
در گزارش سال قبل اتحادیه ناشران آمریکا نیز آمده بود که درآمد حاصل از کتاب‌های چاپی بیشتر از انواع دیگر است و به خاطر همین ناشران معمولاً به تولید این نوع کتاب‌ها علاقه نشان می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها