یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
شماره‌ ۲۳۶ ماهنامه‌ نمایش منتشر شد

شماره‌ ۲۳۶ ماهنامه نمایش ویژه‌ اردیبهشت ۱۳۹۸ با نگاه به تئاتر متعهد به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جدیدترین شماره ماهنامه‌ نمایش، ویژه‌ اردیبهشت ۱۳۹۸ منتشر شد.

ماهنامه‌ نمایش در شماره‌ ۲۳۶ خود، نگاه ویژه‌ای به تئاتر متعهد دارد و در این باره مقاله‌های «تشخیص هنر اجتماعی متعهد» از وید سیمونیتی با ترجمه‌ سمیه یعقوبی، «تئاتر متعهد و توزیع اختلاف نظر» از جورج فارنیر با ترجمه‌ آبتین جاوید و مقاله‌ «برتولت برشت و تئاتر متعهد سیاسی» به قلم عبدالرضا فریدزاده منتشر شده است. همین‌طور در گفت‌وگوی نگاه ویژه، مصاحبه با دکتر مسعود دلخواه تحت عنوان «همه چیز سیاسی شده است» قابل خواندن است.

نقد نمایش‌های «لک‌لک‌های حقیقی»، «غلامرضا لبخندی»، «بی‌صدایی»، «طریقه حکومت گجرخان» و «سه مرد در برف» نیز در این شماره ارائه شده است.

در بخش گفت‌وگو بهروز غریب‌پور از «زبان موزون و شاعرانه‌» سخن می‌گوید و گپ‌وگفت نگین کهن با سعید تشکری تحت عنوان «جایی برای نفس کشیدن نداریم!» به رکود جریان نمایشنامه‌نویسی در ایران می‌پردازد.

«تئاتر متعهد در مواجهه با جهل» به قلم نصرالله قادری عنوان سرمقاله‌ این شماره است. «در فراق یاران» به استاد جمشید مشایخی و «برگی از گذشته» به مطلبی از استاد بهرام بیضایی اختصاص یافته است.

همچنین مخاطبان ماهنامه می‌توانند مقاله‌ «جریان‌شناسی هویت در تئاتر آمریکای لاتین» به قلم رحمان هشیاری و مقاله‌ «حقیقت تئاتر در قرن ۲۱» به قلم حسن دلاور را در بخش دیگری از مجله بخوانند.

نکوداشت این شماره به استاد یدالله آقاعباسی اختصاص دارد که به همراه یادداشت‌هایی با عنوان‌های «ره آسمان درونست پر عشق را بجنبان» به قلم نصرالله قادری و «یدالله آقاعباسی را می‌ستاییم که ستودنی ست!» به قلم داریوش مؤدبیان و مصاحبه‌ای با استاد آقاعباسی به چاپ رسیده است.

شماره‌ ۲۳۶ ماهنامه‌ نمایش ویژه‌ اردیبهشت‌ ۹۸ به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۲۰ صفحه و با بهای ۱۰‌هزارتومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

با مراجعه به وب‌سایت http://magazin.theater.ir می‌توانید بخش‌هایی از این شماره را مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها