شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
دیدار رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی

در دیدار رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با رئیس کتابخانۀ مجلس، زمینۀ دسترسی آنلاین محققان هر دو مرکز به منابع خطی این دو کتابخانه فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، رئیس کتابخانه آستان قدس رضوی در ادامۀ دیدار با علمای مراکز مختلف در راستای تبادل منابع اطلاعاتی به‌ویژه نسخ خطی، با حجت‌الإسلام و المسلمین سید علی عماد، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

حجت‌الإسلام و المسلمین سید جلال حسینی در این دیدار با اشاره به غنای منابع مطالعاتی کتابخانۀ آستان قدس رضوی با دارابودن بیش از 100 هزار نسخۀ خطی، 4میلیون منبع چاپی و 14 میلیون برگ سند، بر لزوم تبادل این منابع بین مراکز مختلف و سهولت دسترسی محققان به نسخه‌های نفیس تأکید کرد.

وی با بیان این که پیوسته باید در مسیر تبادل و تعامل منابع، بر غنای کتابخانۀ آستان قدس رضوی و دیگر کتابخانه‌ها بیافزاییم، تصریح کرد: قطعاً منابع متعدد منحصر‌به‌فردی در کتابخانۀ آستان قدس موجود است که در کتابخانۀ مجلس نیست و متقابلاً ممکن است آثاری در کتابخانۀ مجلس باشد که در کتابخانۀ آستان قدس وجود ندارد و این تبادل منابع، سهولت دسترسی محققان هر دو مرکز را به همۀ این منابع ارزشمند فراهم می‌کند.

حسینی در پایان با ابراز اینکه از طریق دیجیتال‌سازی نسخه‌ها، می‌توان این امکان را فراهم کرد، خطاب به رئیس کتابخانۀ مجلس افزود: از طریق واگذاری یک آی.پی، همۀ پژوهشگران در مجموعۀ تحت مدیریت شما می‌توانند از همان محل کتابخانۀ مجلس به منابع کتابخانۀ آستان قدس رضوی دسترسی پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها