یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
بررسی آب و پسماند در صنعت هتل‌داری و گردشگری پایدار

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کتاب «مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل‌ها» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل‌ها» با رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی نوشته مجید گلپایگانی و سروش صبوری از سوی انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به چاپ رسید.

این کتاب در 5 فصل با موضوعات توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی شرکتی و گردشگری پایدار، مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل، ارتباط مردم و جوامع با هتل و اهرم منافع در هتل‌های مسئولیت‌پذیر به بررسی این حوزه می‌پردازد.

این کتاب بر اساس پژوهشی با عنوان «نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی در مدیریت انرژی، آب و پسماند در صنعت هتل‌داری و گردشگری پایدار»
نوشته شده است. این پژوهش میدانی روی هتل‌های چهار و پنج ستاره استان‌ها و شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، گیلان و مازندران انجام شده و این کتاب موضوعات پژوهش را روایت و ایده‌ها را به گونه‌ای ترسیم کرده که چارچوبی یکپارچه راتشکیل می‌دهند.

این چارچوب نه تنها جوانب فراسوی خلق استراتژی کسب و کار پایدار در صنعت هتل‌داری، بلکه جوانب مهم انسانی و زیست محیطی در زمینه نحوه مدیریت هتل‌ها، منابع انسانی و گردشگران و رضایت‌مندی آنها برای اجرای عملی این ایده‌ها را بیان می‌کند.

این کتاب علاوه بر تعداد زیادی مطالعه موردی؛ سیاست‌های، استراتژی‌ها و نیز اقدامات کاربردی زیادی را برای هتل‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی ارایه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها