شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
«او هم‌نشین فرشته‌ها بود» بازنشر شد

داستان‌های شیطان در قرآن در قالب اثری داستانی با عنوان «او هم‌نشین فرشته‌ها بود» به نوجوانان کمک می‌کند تا با مبحث «خداشناسی» آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اثر برگزیده بیست و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که از سوی سعید روح‌افزا نوشته شده است، در قالب مجموعه‌ای با عنوان «کتاب اندیشه» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مجموعه «کتاب اندیشه» در ۱۱ عنوان به موضوع‌های گوناگون پرداخته است. این اثر نیز با الهام از قصه‌های قرآنی حرف‌های تازه‌ای برای مخاطبان نوجوان دارد.

بر این اساس «شیطان» موضوعی است که در کتاب «او همنشین فرشته‌ها بود» به آن ‌پرداخته شده است. «تسلیم نشد»، «فریب‌کاری کرد»، «دار و دسته به راه انداخت»، «و شایسته مجازات شد» و «عذر نخواست» سرفصل‌های این کتاب‌اند که حکایت‌گونه و داستانی روایت شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «در میدان زندگی می‌دویم تا زودتر برسیم، در حالی که گاهی نمی‌دانیم در چه راهی گام گذاشته و به سوی کدام مقصد می‌رویم. کتاب حاضر از مجموعه «کتاب اندیشه» در موضوع خداشناسی تلاشی است هم برای ایجاد انگیزه‌ تفکر در جهت خودشناسی و هم خداشناسی، و نیز توضیح چگونگی حرکت شایسته انسان به سوی خدا.»

«کتاب اندیشه» بهانه‌ای است برای فکر کردن و فهمیدن؛ برای «راه» و شناختن «مقصد». این مجموعه مباحث دینی را به زبانی ساده و روان بیان می‌کند تا زمینه‌ای برای عمیق‌تر شدن بینش نوجوانان فراهم آید.»

در بخشی از این کتاب نیز می‌خوانیم: «آدم و حوا، دست در دست یکدیگر، از زیر شاخه‌های درختان عبور می‌کردند، میوه‌ای رنگارنگ و شیرین می‌خوردند، کنار جویبارها می‌نشستند و از آواز پرندگان لذت می‌بردند. در بهشت همه چیز برای آن دو فراهم بود. نه گرسنگی را احساس می‌کردند و نه از گرما آزار می‌دیدند. شیطان می‌دید که آن‌ها در آسایش به سر می‌برند و برای نعمت‌هایی که دارند، شکرگزارند. از دیدن آن‌ها به خشم می‌آمد و به آن‌ها حسادت می‌ورزید. آن‌ها را مسبب بدبختی خود می‌دانست. در وجودش غوغایی به پا بود. آرام نمی‌شد تا آدم و حوا را از چشم خدا بیندازد. او برای این کار قسم خورده بود و آرزو داشت به سوگندش عمل کند.»

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب در چاپ پنجم با شمارگان ۵ هزار نسخه و قیمت ۵‌هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. پیش‌تر نیز ۲۰ هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها