یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
«تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» بررسی می‌شود

نقدوبررسی کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» با حضور اصغر نوری، فارس باقری، مهدی مشهور و سارا رسولی‌نژاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رومئو کاستلوچی، یکی از تحسین‌شده‌ترین کارگردان‌های تئاتر جهان و برنده‌ جایزه‌ معتبر شیر طلایی ونیز برای یک عمر دستاورد هنری است. آنچه کاستلوچی را به عنوان یکی از مهم‌ترین کارگردانان تئاتر دنیا برجسته و متمایز می‌کند، کشف دوباره‌ رابطه‌ عمیق میان تئاتر و فلسفه است. برای کاستلوچی تئاتر، سوژه‌ تاملات فلسفی و اخلاقی است.

تئاتر رافائل سانزیو که در سال ۱۹۸۱ توسط کاستلوچی و چند نفر از اعضای خانواده‌اش پایه‌گذاری شد، همواره در صف مقدم عصیان علیه شیوه‌های تئاتر مرسوم و تئاترهای مدعی بازنمایی حقیقت بوده است. به تازگی کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» نوشته‌ دورتا سمنویچ با ترجمه‌ مهدی مشهور و سارا رسولی‌نژاد به همت انتشارات ماه و خورشید منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» اختصاص دارد که با حضور اصغر نوری، فارس باقری، مهدی مشهور و سارا رسولی‌نژاد در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها