شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کتاب‌های صوتی، کودکان را به مطالعه جذب می‌کند

امیرعلی نعمت‌اللهی، عرضه کتاب‌های صوتی را با توجه به فضای رسانه، یک نوآوری و ابتکار مناسب برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیرعلی نعمت‌اللهی، شامگاه روز 13 اردیبهشت 1398 و در جریان بازدید از غرفه کانون در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر توانسته است در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، گام‌های بلندی بردارد.

او با بیان این که کانون امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نزدیک به 800 عنوان کتاب حضور داشته است، اضافه کرد: بر اساس آماری که مسئولان کانون ارایه کردند، نسبت به سال گذشته آمار خرید به لحاظ تعداد کتاب و مبلغ افزایش یافته است در حالی که کتاب‌های کانون هم به لحاظ قیمت نسبت به سایر ناشران مناسب‌تر است.

نعمت‌اللهی از این که علی‌رغم مشکلات اقتصادی، خانواده‌ها برای فکر فرزندان‌شان دغدغه دارند ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما باید در وزارت آموزش و پرورش و کانون این موضوع را ارج بنهیم و توجه بیشتری به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر در ادامه توضیح داد که وزارت آموزش و پرورش با همه مضیقه‌هایی که دارد در زمینه کتاب کودک و حمایت از نویسندگان و ناشران به ویژه کانون اقدام‌های خوبی انجام داده است اما با توجه به ورود به گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ترویج کتاب‌خوانی در بین نوجوانان سراسر کشور که جوانان فردا هستند، آنان را باید به سوی مطالعه بیشتر سوق دهیم.

او درباره زنگ کتاب‌خوانی در مدارس هم توضیح داد که در مدارس کشور عنوان‌های مختلفی برای زنگ مدرسه انتخاب شده که این موضوع برای مدارس و دانش‌آموزان دغدغه‌هایی را ایجاد کرده به همین دلیل قرار شد این مساله سامان‌دهی شود اما وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ ویژه‌ای با عنوان «بوم» را به مدارس ابلاغ کرده تا در هفته دو ساعت در اختیار مربیان و معلمان پرورشی قرار بگیرد که آن‌ها می‌توانند این زمان را به ترویج کتاب‌خوانی یا هر فعالیت موثر برای کودکان و نوجوانان اختصاص دهند، کانون هم می‌تواند از ظرفیت «بوم» استفاده کند.

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نعمت‌اللهی راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس را با همکاری کانون اقدامی مناسب برای ایجاد شور و نشاط و امید و انگیزه در دانش‌آموزان عنوان کرد تا بچه‌ها بتوانند در این فضا رشد کنند.

غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سالن B، راهروی ۴، شماره ۱۲۴ واقع در مصلی امام خمینی(ره) تا پایان روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ میزبان نویسندگان و هنرمندان عرصه ادبیات کودک و نوجوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها