شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
باز هم باغ کتاب؛ این بار در یزد

مدیر پروژه باغ کتاب دانشگاه یزد ابراز امیدواری کرد که انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران، روند تصویب و تخصیص بودجه برای احداث و تجهیز پروژه باغ کتاب یزد را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن رفیعیان استاد دانشگاه یزد و مدیر گروه شهرسازی این دانشگاه که مدیریت پروژه باغ کتاب آن را هم بر عهده دارد، در نشستی در نمایشگاه کتاب تهران، به معرفی طرح باغ کتاب دانشگاهی کشور و کتابخانه گردشگری یزد پرداخت.

وی گفت: شهرها در روند توسعه خود نیاز به برندسازی دارند و در یزد هم، موفقیت‌هایی از قبیل انتخاب این شهر به پایتخت کتاب ایران برای نیل به این هدف حایز اهمیت است.

رفیعیان با اشاره به نقش موثر اجرای موفق طرح کتابخانه گردشگری یزد، آن را در ثبت جهانی یزد تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: پروژه باغ کتاب یزد نیز همسو با همین هدف طراحی و اجرا خواهد شد.

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت این موضوع در میزان موفقیت پروژه‌‌های شهرسازی، گفت: کتاب در باغ کتاب نقش تِم در گردهمایی‌‌ها را دارد.

وی تفاوت باغ کتاب یزد را در برخورد بومی با ایده دانست.

رفیعیان همچنین بازآفرینی مبتنی بر فرهنگ را از ابعاد قابل توجه سیاستگذاری شهرسازی‌‌ها و توسعه شهری عنوان کرد.

مدیر پروژه باغ کتاب دانشگاه یزد با ارائه گزارشی کمی و کیفی از این پروژه، گفت: کل فضای پروژه باغ کتاب دانشگاه یزد، بالغ بر 43 هزار مترمربع است که 14 هزار و 300 مترمربع آن در اراضی دانشگاه یزد قرار گرفته و 12 هزار و 700 مترمربع حجم عمرانی پروژه به صورت ساختمانی خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، روند تصویب و تخصیص بودجه برای احداث و تجهیز کتاب یزد را تسریع بخشد.

مدیر پروژه باغ کتاب یزد در پایان گفت: تلاش داریم بازار کتاب و چند رخداد فرهنگی مرتبط را تا پایان سال 98 در مجموعه باغ کتاب یزد راه‌اندازی کنیم.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها