جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی منتشر شد

فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و بنیاد شن ژن آی رید(IREAD) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جایزه مروجان برجسته کتابخوانی به نام «IBBY» و «IREAD» را بنیاد شن ژن آی رید در ژاپن و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به منظور تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی ایجاد کرده‌اند. با این امید که ترویج کتابخوانی به همه مردم کره زمین گسترش یابد.

این جایزه مشوق افرادی است که حداقل ۳سال با نوآوری و خلاقیت در شیوه‌های خواندن با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده باشند و فعالیت شان تداوم داشته باشد. نامزدهای این جایزه را در ایران شورای کتاب کودک، شاخه‌ ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ،(IBBY) تعیین و به این جایزه معرفی می‌کند.  


معیارهای انتخاب نامزد برای این جایزه عبارت است: میزان تعهد در زمینه کاوشگری، نوآوری، و احساس مسئولیت و پایبندی  به ایجاد عشق خواندن و توانمند کردن کودکان در امر خواندن  در مناطق محروم و مناطق بی ثبات و تداوم آن. این کار می‌تواند شامل ایجاد پروژه‌های  کتابخوانی و کار در این پروژه‌ها، ترویج موثر و راهبردهایی که درراستای سیاست‌های خواندن  و حمایت از حق کودکان برای خواندن هستند، باشد. 

به طوری کلی نامزدهای این جایزه شرایط پایداری، اثر گذاری، الهام بخشی و نوآوری در  پروژه‌های اجرا شده کتابخوانی را دارند.

برای شرکت در این برنامه می‌توانید فرم فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی را پر کنید. فرم را همراه با گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مربوط به آن تا تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه(۱۳۹۸/۲/۲۲)به نشانی ایمیل  cbctarvij8@gmail.com  یا  آدرس شورای کتاب کودک واقع در تهران- خیابان انقلاب - خیابان ابوریحان بیرونی-خیابان وحید نظری- شماره ۳۱ – طبقه ۲ کد پستی ۱۳۱۵۶۸۵۵۷۳ ارسال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها