پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
دیدار و گفت‌وگو با مترجم کتاب «باهم اندیشیدن راز گفتگو» ۶ اردیبهشت در نمایشگاه

فاطمه صدرعاملی عضو هیات مدیره کانون گفت‌وگو و مترجم کتاب «باهم اندیشیدن راز گفتگو» جمعه ششم اردیبهشت در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده و درباره مفهوم «گفت‌وگو» برای علاقه‌مندان به ایراد سخن می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فاطمه صدرعاملی، عضو هیات مدیره کانون گفت‌وگو و مترجم کتاب «باهم اندیشیدن راز گفت‌وگو» نوشته مارتینا و یوهانس هارتکه مایر و ل. فریمون دوریتی، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز جمعه ششم اردیبهشت با حضور در غرفه موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با علاقه‌مندان به گفت‌وگو می‌نشیند و از فعالیت‌های کانون گفت‌وگو و نقش گفت‌وگو در زندگی فردی و اجتماعی می‌گوید.

علاقه‌مندان به دیدار و گفت‌وگو با فاطمه صدرعاملی می‌توانند جمعه، ۶ اردیبهشت، ساعت ۱۵ تا ۱۸ در غرفه موسسه امام موسی صدر، واقع در سالن شبستان، راهرو ۸، غرفه شماره ۹ حضور پیدا کنند.

فاطمه صدرعاملی، متولد ۱۳۲۵ در تهران، نوه دختری حضرت آیت‌الله العظمی سیدصدرالدین صدر و خواهرزاده امام موسی صدر است. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در ایران دنبال کرد. پس از آن به دنبال ازدواج با مرحوم دکتر سیدصادق طباطبایی در سال ۱۳۴۷ به محل تحصیل همسرش، یعنی کشور آلمان مهاجرت کرد و تحصیلات خود را در این کشور ادامه داد و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تعلیم و تربیت فارغ التحصیل شد.

صدرعاملی از دوران زندگی و تحصیل خود در کشور آلمان در مجامع علمی و فرهنگی این کشور از منادیان گفت‌وگوی بین شرقی‌ها و غربی‌ها بود و در سال ۱۳۸۲ نیز در ایران کانون گفت‌وگو را راه‌اندازی کرد و هم‌اکنون عضو هیات مدیره این کانون است که در زمینه اشاعه فرهنگ گفت‌وگو در ایران تلاش می‌کند.

کتاب «باهم اندیشیدن راز گفتگو» که با ترجمه صدرعاملی منتشر شده یکی از نخستین منابع تئوریک درباره مفهوم گفت‌وگو به زبان فارسی است. نویسندگان کتاب در یازده فصل به بیان چیستی مفهوم «گفت‌وگو» و همچنین آموزش‌ عملی آن به همراه مثال‌های متنوع پرداخته‌اند. عناوین فصول یازده‌گانه کتاب به ترتیب عبارتند از: «هدف از تالیف کتابی درباره گفت‌وگو»، «چرا انسان‌ها به گفت‌وگو روی می‌آورند؟»، «منظور از گفت‌وگو چیست؟»، «۱۰ شرط اساسی گفت‌وگو»، «روند گفت‌وگو»، «شیوه‌های اساسی گفت‌وگو»، «گفت‌وگو در زندگی روزمره اجتماعی»، «گفت‌وگو در مدرسه»، «گفت‌وگو در سازمان‌ها»، «گفت‌وگو و سیاست» و «گفت‌وگوی زیست محیطی».

کتاب ضمیمه‌ای نیز درباره چگونگی برپایی کارگاه‌های گفت‌وگو دارد. همچنین در انتهای کتاب منابع مورد استفاده برای نگارش و منابعی برای مطالعات بیشتر به تفصیل معرفی شده‌اند. «باهم اندیشیدن: راز گفت‌وگو» را انتشارات اطلاعات منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها